Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej podsumowało ogólnopolski konkurs historyczny „Polska. Węgry. 1956”. Wśród laureatów znalazł się Michał Mojski, nauczyciel z I LO im. Tadeusza Kościuszki w Łukowie.
Michał Mojski jako nauczyciel był wielokrotnie nagradzany i wyróżniany za innowacje edukacyjne, które niemal wprost wynosi z harcerstwa i adaptuje do systemu edukacji szkolnej. Czy publiczna szkoła na nowo odkrywa metodę harcerską? Fot. PGL
Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej podsumowało ogólnopolski konkurs historyczny „Polska. Węgry. 1956”. Wśród laureatów znalazł się Michał Mojski, nauczyciel z I LO im. Tadeusza Kościuszki w Łukowie.
Na konkurs należało przygotować scenariusz zajęć poświęconych tematyce tzw. węgierskiej rewolucji.
Michał Mojski, który w I LO uczy wiedzy o społeczeństwie i historii, podjął się opracowania warsztatów i gry dydaktycznej. Nazwał je „Odwilż, ale nie wiosna... - wydarzenia 1956 r. w Polsce i na Węgrzech”. Jego podejście do tematu okazało się na tyle nowatorskie, że uznano je za jedno z najlepszych w Polsce! Po ocenieniu materiałów łukowskiego nauczyciela konkursowe jury zakwalifikowało go do grona laureatów.
Wraz z innymi zwycięzcami konkursu oraz z przedstawicielami IPN M. Mojski wziął udział w objazdowym konwersatorium naukowym w Budapeszcie.
Wygrana w konkursie IPN i wyjazd na Węgry nie są jedynym sukcesem nauczyciela z „Kościuszki”. Wiedziały o tym władze oświatowe i dlatego w tym roku nauczyciel za całokształt pracy dydaktyczno-wychowawczej otrzymał Nagrodę Lubelskiego Kuratora Oświaty.
– Do dobrej pracy pedagogicznej najbardziej przygotowało mnie harcerstwo – twierdzi z pełnym przekonaniem wyróżniony nauczyciel, który jest harcmistrzem i jako wolontariusz pełni funkcję zastępcy komendanta łukowskiego Hufca ZHP.
Więcej będzie można przeczytać w papierowym i e-wydaniu „TS”.