Międzynarodowe TIKanie

Siedlce

Katarzyna Drabarek 2017-03-22 11:35:25 liczba odsłon: 2307
Sp nr 6

Sp nr 6

Międzynarodowe projekty eTwinning, będące częścią edukacyjnego programu Unii Europejskiej, na stałe zagościły w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 6 w Siedlcach. Wykorzystywane dotychczas w procesie nauczania języka angielskiego narzędzia TIK – między innymi kody QR na rozgrzewkę, kartkówki w formie interaktywnego quizu oraz Internet, stały się podstawowymi środkami komunikacji z zagranicznymi partnerami.

Przygoda z międzynarodowymi projektami w Szkole rozpoczęła się w grudniu 2016 poprzez realizację projektów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia. Obecnie uczniowie SP 6 są zaangażowani w kolejne projekty we współpracy ze szkołami z Hiszpanii, Grecji, Rumunii, Francji, Chorwacji, Włoch oraz Turcji. Od paru miesięcy uczniowie koordynowani przez anglistkę – Katarzynę Drabarek pracują między innymi nad projektami o kulturze brytyjskiej i amerykańskiej, cyfrowymi pocztówkami – grupa projektowa 5de oraz poznają kulturę państw europejskich w klasach 2a, 2e.

Projekt „Connecting Cultures” dotyczy różnych aspektów życia codziennego w Polsce i Hiszpanii. Uczniowie dowiadują się o istnieniu miasteczka Murcia w Hiszpanii, zwyczajach tam panujących i obchodzonych świętach, tym samym opowiadają o swoim mieście rodzinnym i zwyczajach i tradycjach. Cyfrowe pocztówki to projekt, w którym uczniowie tworzą, komentują i uczą się o kulturze i zwyczajach innych krajów poprzez wymianę cyfrowych kartek. Czy przed udziałem w projekcie polscy uczniowie wiedzieli, że w Rumunii Walentynki mają swoją nazwę i obchodzone są 24 lutego, a w Hiszpanii Dzień Ojca przypada na 19 marca? Czy uczniowie z państw partnerskich wiedzieli co jest symbolem Białowieskiego Parku Narodowego lub co zazwyczaj zjadamy w nadmiarze w Tłusty Czwartek? Zapewne nie. Z kolei udział w projekcie o kulturze brytyjskiej i amerykańskiej umożliwia przyswajanie wiedzy o krajach anglojęzycznych w nieszablonowy sposób.

Przy realizacji projektów wykorzystywana jest cała gama narzędzi TIK – technologii informacyjno- komunikacyjnej. Uczniowie przed zajęciami projektowymi ciągle pytają „A co będzie dzisiaj? Czego nowego się nauczymy?” Nauczyciele mogą być spokojni, że żaden z uczniów nie będzie unikał lekcji angielskiego. Piątoklasistom szczególnie przypadła do gustu platforma Kahoot!, która pozwala na tworzenie i przeprowadzanie interaktywnych quizów. Uwielbiają rywalizować i sprawdzać swoją wiedzę o kulturze brytyjskiej i amerykańskiej używając telefonów komórkowych. Z niecierpliwością czekają na zaplanowaną wspólną grę online z uczniami z Rumunii, Francji i Chorwacji. Z kolei drugoklasiści wyczekują na video konferencję z hiszpańskimi uczniami, podczas której będą mogli zaprezentować przygotowaną multimedialną prezentację o mieście Siedlce.

W projektach eTwinning udział biorą dzieci, które lubią język angielski i czerpią przyjemność z odkrywania, używając różnych technologii, i z uczenia się o innych państwach europejskich, ich zwyczajach i tradycjach. Podejmowane działania motywują uczniów i pomagają im w używaniu języka angielskiego i narzędzi TIK w komunikacji. Biorąc udział w projektach międzynarodowych uczniowie promują również swoją szkołę, miasto i kraj. 

Komentarze (0)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.