Gdy w Internecie poszukujemy jakiś sklep, firmę wykonującą dane usługi, to po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarce, oprócz tego, że pojawi się nam lista adresów tysiąca witryn, to pod linkiem będziemy mogli przeczytać krótki opis, który zawiera w sobie charakterystykę oferty, jaką posiada strona. Taki opis nazywa się meta description, jest to komunikat używany w celach marketingowych, dzięki któremu internauci będą wiedzieć, co mogą znaleźć na wyszukanej stronie bez wchodzenia na nią.
Do opisu można wykorzystać około 160 znaków, dlatego ważne, aby wybrać najlepiej odpowiadające temu, co można znaleźć na stronie frazy. W przypadku, gdy nie zdecydujemy się na własny opis, Google zrobi to za nas, wykorzystując losowy fragment treści ze strony. Dlatego warto samodzielnie się za to zabrać, gdyż dobrze sporządzony meta description zwiększa popularności witryny. O tym, jak długi w końcowym rezultacie może być opis, decyduje Google. Szacuje się, że maksymalnie można użyć 160 znaków, jednak Google ustala to w trochę inny sposób, a mianowicie za pomocą pikseli (923 px), a więc wszystko zależy od wielkości liter.
Tagi powinny być wizytówką firm wpływającą też odpowiednio na pozycjonowanie stron www, a skuszony ciekawym opisem portalu użytkownik z pewnością będzie chciał odwiedzić witrynę i tym samym może okazać się naszym klientem. Jeśli nasz portal jest złożony z kilku podstron, to warto do każdej z nich użyć inny meta tag, dzięki temu będziemy mieć większe szanse na to, że ktoś kliknie link przekierowujący na naszą stronę.
W Internecie liczy się pierwsze wrażenie, więc jeśli odbiorca nie zostanie zaintrygowany tym, co zawiera w sobie portal to szanse na to, że zdecyduje się go odwiedzić, są nikłe. Ważne jest, aby oprócz przyciągającej treści część miejsca została wykorzystana na numer telefonu firmy. Często potencjalny klient przegląda tylko wyniki wyszukiwania bez zaglądania na stronę. Jeśli w opisie dodamy telefon kontaktowy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresowane osoby będą od razu dzwonić.
Meta description jest pierwszym, co widzi odbiorca po wpisaniu wybranej frazy w wyszukiwarce, dlatego warto poświęcić dłuższą chwilę uwagi na to w jaki sposób zamierzamy skusić ludzi do odwiedzenia strony. Rezygnowanie z meta tagów jest ogromnym błędem, który przyczynia się do spadku witryny w rankingach o czym można przeczytać na blogu www.silesianseo.pl. Tym samym zmniejsza się popularność i liczba klientów.