Wszystko, co powinieneś wiedzieć o reklamie w Internecie

Mazowsze

. 2021-04-06 12:01:24 liczba odsłon: 1200
Artykuł
sponsorowany
.

.

We współczesnych cyfrowych czasach, w których żyjemy, istnieje wiele różnych sposobów reklamowania swoich produktów i usług. Nie ma znaczenia, czy mowa o dużej marce, startupie czy średniej wielkości biznesie - świat marketingu cyfrowego daje równie szanse na zaistnienie wszystkim, bez względu na wielkość firmy i budżet, którym dysponuje.

Ten artykuł poświęcony jest reklamie internetowej i zasadom, według których ona funkcjonuje.

Marketing internetowy – początki

Zanim zgłębimy temat, przyjrzyjmy się najpierw temu, czym w ogóle jest marketing internetowy. Najprościej rzecz biorąc jest to forma reklamy, która ma miejsce w Internecie. Proste?

Tak naprawdę marketing internetowy to dość złożona kwestia. Składają się na niego zarówno płatne reklamy wyświetlane na stronach i wynikach wyszukiwania, ale też e-mail marketing, profile marek w social media, jak również wszystkie działania prowadzone przez firmy mające na celu poprawę widoczności w Internecie – czyli całość działań SEO.

Ponadto trzeba pamiętać, że marketing internetowy nieustannie się rozwija. Wraz z pojawianiem się nowych technologii i oprogramowania, rozwija się też sposób, w jaki reklamy są prezentowane odbiorcom – jeszcze nie tak dawno reklamy w Internecie były domeną wyłącznie stron wyświetlanych w przeglądarkach, teraz obecne są również na urządzeniach mobilnych i rozprzestrzeniły się ze stron także do aplikacji, filmów i innych mediów.

Cele marketingu internetowego

Jak możemy się domyślać, reklamy internetowe mają różne cele. Reklamodawcy i marketerzy stosują z wielu różnych powodów:  chęci zwiększenia sprzedaży, wzrostu świadomości marki, zwiększeniu udziałów w rynku... Oczywiście możesz chcieć osiągnąć wszystkie te cele jednocześnie. Koncepcja jest prosta i szeroko oparta na podstawowej zasadzie ekonomii: popycie i podaży.

Celem reklamodawców jest stymulowanie potrzeby konsumenta, jakim jest popyt. Następnie będą pracować, aby zaspokoić tę potrzebę, którą jest podaż. Podobnie jak w przypadku marketingu internetowego – firmy chcą nam prezentować swoją ofertę i same siebie w taki sposób, aby potencjalny klient poczuł potrzebę zakupu produktu czy usługi.

Zalety marketingu internetowego

Internet dostarcza agencjom marketingowym miejsce, aby prezentować swoje treści i reklamy użytkownikom z całego świata. Nigdy wcześniej w historii nie było takiej okazji – reklamy w tradycyjnych mediach, takich jak prasa, radio i TV, mogły docierać do odbiorców tylko w określonym zasięgu.

Kolejną wielką zaleta działań marketingowych w Internecie jest możliwość śledzenia ich wyników – możemy sami sprawdzić, jakie efekty przynoszą nam poszczególne rodzaje reklamy i do kogo one docierają. Wszystkie te dane są przedstawione w konkretny sposób, za pomocą liczb i statystyk – jak wielu użytkowników kliknęło w reklamy, jak wielu z nich kupiło dany produkt, co zrobili, gdy weszli już na Twoją stronę, widoczne są także takie podstawowe informacje jak liczba unikalnych użytkowników, która wyświetliła reklamę czy gdzie oni się znajdowali.

Te dane są niezwykle cenne dla osób zajmujących się marketingiem w firmie – na ich podstawie są w stanie nie tylko ocenić skuteczność dotychczasowej kampanii, ale dowiedzieć się także, jakie zmiany należy wprowadzić, aby w przyszłości osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Dla kogo jest marketing internetowy?

Dobrze skrojona strategia marketingu internetowego przysłuży się każdej firmie. Jeżeli jednak nie mamy sztabu specjalistów w departamencie dedykowanym kwestiom marketingu i reklamy, może być nam trudno o sensowny start.

Artykuł powstał we współpracy z https://contentninja.pl

 

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.