Pani pedagog Beata Serafin przeprowadziła ankietę dotyczącą zdrowego trybu życia wśród uczniów klas IV - VIII. Opracowała wyniki i przekazała wnioski wychowawcom klas oraz innym nauczycielom. Pani Agnieszka Ołtarzewska, na lekcjach języka rosyjskiego realizowała zagadnienia dotyczące racjonalnego odżywiania się i zasad zdrowego stylu życia. Uczniowie poznawali nazwy produktów żywnościowych i korzystając z piramidy żywienia, zdobywali informacje o tym, jak często powinni spożywać produkty z określonych grup. Każdy uczeń przedstawił swój dzienny jadłospis ze wskazaniem, co należałoby w nim zmienić, aby był zdrowszy dla organizmu. Uczniowie wzięli udział w dyskusji na temat znaczenia ruchu dla zdrowia oraz przedstawili przepisy na zdrowe dania, oczywiście wszystko w języku rosyjskim.
Pani Renata Kryszczuk zapoznała uczniów klasy Ib z zasadami zdrowego stylu życia, wpływem aktywności ruchowej na nasze zdrowie i samopoczucie. Po pogadance dzieci z dużym zaangażowaniem wymyślały hasła promujące zdrowy styl życia, a następnie wykonały przepiękne plakaty. Pani Hanna Maksimiak z Olą i Michałem wykonali plakat mówiący o wpływie spożywania warzyw i owoców na zdrowie zębów. Wspólnie przygotowali zdrową sałatkę złożoną z warzyw i ziaren słonecznika. Zapoznawali się z wartościami odżywczymi składników sałatki. Oglądali przygotowaną prezentację nt. zdrowych składników codziennej diety i ich wpływie na samopoczucie.
Zagadki, rebusy, gry, każdy sposób jest dobry, by zgłębiać wiedzę na temat zasad prawidłowego odżywiania. Również podczas zajęć logopedycznych z Panią Martą Karpiej uczniowie pracowali poznając wiadomości z tej dziedziny. Podczas ćwiczeń aparatu artykulacyjnego poznawali witaminy, jakie zawierają wybrane warzywa i owoce oraz zapoznawali się z tym, jaki wpływ mają na nasze zdrowie. Układając zdania z rozsypanki przybliżyli sobie 5 zasad zdrowego stylu życia.
Na lekcjach plastyki uczniowie wykonali plakaty „Odżywiam się zdrowo” . Pani Beata Milewska z uczniami klasy II b wykonała różnymi technikami prace plastyczne związane z ekologią i zdrowym odżywianiem. Dzieci układały hasła i rymowanki na temat konieczności spożywania owoców i warzyw. W domu przygotowały zdrowe kanapki, które przyniosły do szkoły i zjadły na drugie śniadanie. W czasie zajęć dzieci śpiewały piosenki o tematyce ekologicznej i zdrowotnej, układały krzyżówki i rozwiązywały rebusy. Uczniowie na lekcjach techniki też przygotowywali zdrowe śniadania oraz wykonali prace plastyczne.
W klasie IV na lekcji przyrody z panią Danutą Małko dzieci opowiadały o zdrowym stylu życia, dokładnie omawiały piramidę zdrowego żywienia, a uczniowie klasy VIII na lekcji edukacji dla bezpieczeństwa wykonali krzyżówkę dotyczącą wiadomości z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie wykonali prezentację multimedialną Zachowaj Trzeźwy Umysł, promującą zdrowy styl życia bez alkoholu, papierosów i narkotyków.
Na języku polskim z panią Renatą Lalak uczniowie układali rymowanki i wiersze o szkodliwym działaniu napojów energetyzujących.
W bibliotece szkolnej pani Elżbieta Miłobędzka przygotowała wykaz książek, czasopism i broszur, dotyczących zdrowego odżywiania i ochrony środowiska.
Klasy 7 wzięły udział w konkursie „Odżywiam się zdrowo, jem kolorowo”. Uczniowie przygotowali piękne, kolorowe i zdrowe potrawy, desery oraz smothie. Nie sposób było wybrać zwycięzców, ponieważ wszystkie przygotowane przez uczniów potrawy były wykonane perfekcyjnie i wyglądały na bardzo apetyczne i zdrowe.
Na lekcjach muzyki w klasach 4-7 pani Anna Zielińska przeprowadziła konkurs na piosenkę o tematyce prozdrowotnej „Wyśpiewaj sobie zdrowie”. Wzięło w nim udział 15 uczniów. Pierwsze miejsce zajęła Iga Siwińska z kl. 4a z piosenką „Czas pandemii”, drugie miejsce – Oliwia i Jakub Koc z kl. 6a z utworem „Piosenka o wszystkim i o niczym”, trzecie miejsce – Dominika Marchel z kl. 7a z piosenką „Zdrowie czeka”. Wyróżnienia zostały przyznane: Dominice Stolarczuk z kl.4a, Gabrielowi Wielgusowi z kl. 4a, Mai Niemirka z kl. 4a, Natalii Leszcz z kl. 5a, Mai Czopskiej z kl. 6a. Nagrodą były oceny celujące z muzyki, pozytywne uwagi z zachowania oraz wirtualne dyplomy.
„Czas pandemii” (na mel. M.Rodowicz „To był maj”)
Tekst: Iga Siwińska klasa 4a
To był rok 2020
Zaczęła pandemia się
To był czas szalonej choroby
i w domach zamknęli nas
Już nie mogliśmy wychodzić wszędzie
Nawet do szkoły nie mogliśmy wyjść
Nie wiedziałam co dalej będzie
Kiedy tak w miejscu trzeba było stać.
A ja chcę spotkać się
Chcę słońce garściami brać
Warzywka, owoce jeść
A ja chcę rowerem gnać
I z piłką skakać co dnia
Pandemie niech weźmie czart!
Nad morze jechać chcę
Z Dziadkami bawić się
I piłką rzucać co dzień
Do szkoły może już czas
Niech wypuszczą nas….
„Piosenka o wszystkim i o niczym” (na mel. piosenki turystycznej Dżdżownica”)
(słowa: Oliwia i Jakub Koc, klasa 6a)
1. Cola z Maca, chipsy z Biedry
To od tego żółkną zęby.
Frytki, lody i kawusie –
To od tego puchną brzusie.
Ref.: Nie jedz, nie jedz, nie jedz słodyczy!
2.Jeśli chcemy zmienić życie
To zacznijmy jeść owoce,
To zacznijmy jeść owoce,
Aby życie było prostsze!
3.Kiedy chcemy żyć tu zdrowo
To poróbmy te przysiady.
Rower, cardio i hantelki –
To jest właśnie klucz potegi.
najstarsze
najnowsze
popularne