Jak wybrać poduszkę lędźwiową do samochodu?

Mazowsze

. 2022-05-26 08:59:05 liczba odsłon: 3163

O tym, że nawet najlepiej wyprofilowany fotel kierowcy nie jest w stanie sprawić, że da się uniknąć bólu kręgosłupa oraz kończyn podczas podróży, kierujący pojazdami przekonują się nie tylko w długich trasach. Już kilkanaście minut stania w wolno sunącym miejskim korku albo 30 minut nieprzerwanej jazdy przypomina dobitnie, że nasze ciało bardzo źle znosi unieruchomienie w niefizjologicznej pozycji. Kiedy siedzimy za kierownicą na trzeci krążek międzykręgowy wywierany jest nacisk o sile ponad 140 kilogramów, a do wszystkich uciskanych krążków międzykręgowych krew i substancje odżywcze dopływają ze znacznym spowolnieniem.

Sztywność ciała, którą odczujemy wysiadając wreszcie z samochodu spowodowana jest właśnie czasowym unieruchomieniem: kolagen wokół ścięgien i wiązadeł, stabilizujących kręgosłup, twardnieje. Rozruch zajmuje nam dobrą chwilę. Nie zawsze jednak możemy się zatrzymać i rozciągnąć zbolałe mięśnie. Dlatego warto wyposażyć nasze siedzisko w specjalną poduszkę korekcyjną. Wtedy nawet konieczność unieruchomienia przez dłuższy czas nie będzie skutkowała bólem i sztywnością zagrażającą naszemu bezpieczeństwu.

Klasyczna poduszka lędźwiowa

Na siedzisko samochodowe możemy wybrać klasyczną poduszkę lędźwiową, którą stosować można zamiennie na fotelu biurowym i siedzeniu kierowcy. To najpopularniejsze rozwiązanie. Czy najlepsze? Niekoniecznie, choć trzeba zaznaczyć, że jest to rozwiązanie skuteczne i nie można mu niczego zarzucić: klasyczna poduszka lędźwiowa certyfikowana jako artykuł medyczny ma ergonomiczne wyprofilowanie i dobrze koryguje nieprawidłowe ułożenie kręgosłupa w czasie siedzenia, podpierając go w odcinku lędźwiowym.

Elastyczny pasek (może być z klamrami umożliwiającym zapięcie) daje możliwość odpowiedniego zamontowania jej na siedzeniu, co gwarantuje zgodne z zamierzeniem producenta oddziaływanie na odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Certyfikowana ortopedyczna poduszka lędźwiowa wykonana jest zawsze z pianki memory, dzięki której idealnie dopasowuje się do anatomicznych kształtów ciała oraz różnego rodzaju oparć.

Dwuelementowy system poduszek dla kierowców

Do samochodu możemy wybrać także dwuelementową poduszkę stworzoną wyłącznie dla kierowców i pasażerów. Ten system nakładek idealnie sprawdza się w długich trasach, kiedy czujność kierującego pojazdem ma szczególne znaczenie, a dyskomfort spowodowany bólem kręgosłupa może znacząco zmniejszyć koncentrację uwagi i skutkować wypadkiem.

Przeciążenie i napięcie zlokalizowane miejscowo w szyjnym lub lędźwiowym odcinku kręgosłupa daje efekt w postaci promieniowania bólu odpowiednio od barków przez ramiona i przedramiona aż po dłonie albo od krzyża, przez pośladki aż po stopy. Kierowca ma wrażenie, że traci kontrolę nad swoim ciałem, że jeszcze chwila i nie będzie w stanie wcisnąć pedału sprzęgła, a jeśli będzie zmuszony stanąć w korku, nogi w ogóle odmówią mu posłuszeństwa. Jest na to sposób!

System poduszek ortopedycznych polskiej marki Kulik System, którą znajdziecie na stronie https://mildis.pl/pl/nakladka-rehabilitacyjna-na-fotel-samochodowy-kulik-system.html to jedyna w pełni profesjonalna i sprawdzona podkładka na siedzenie kierowcy i pasażera, która gwarantuje maksymalny komfort podróżowania na wszystkich dystansach. Mało tego: system ten wydatnie przyczynia się do podniesienia bezpieczeństwa podczas jazdy, ponieważ w przypadku ostrego hamowania lub wypadku pozwala uniknąć urazu kręgosłupa oraz zapobiega niekontrolowanemu i szybkiemu wypchnięciu ciała z siedzenia samochodu w awaryjnej sytuacji.

W skład tej innowacyjnej dwuelementowej konstrukcji wchodzą:

  • poduszka montowana na oparciu fotela (profil poprzeczny poprawia podparcie lędźwiowego odcinka kręgosłupa, profil pionowy podpiera kręgosłup w odcinku piersiowym dla zachowania wyprostowanej pozycji),

  • poduszka umieszczana na siedzisku (dwa otwory na guzy kulszowe umożliwiają odciążenie kręgosłupa i mięśni przykręgosłupowych oraz amortyzowane wstrząsów i drgań przez mięśnie ud).

Stan psychofizyczny pasażera podróżującego na siedzeniu obok kierowcy jest równie ważny, jak stan jego samego!

Zarówno klasyczna poduszka lędźwiowa jak i dwuelementowy system Kulik mogą być używane i na fotelu kierowcy, i na fotelu pasażera. Warto mieć świadomość, że stan psychofizyczny pasażera podróżującego na siedzeniu obok kierowcy jest równie ważny, jak stan jego samego. Im dłuższa trasa, tym bezpieczniej, kiedy drogę śledzi nie dwoje, a czworo oczu. Sytuacja taka jest także szczególnie pożądana, kiedy podróżuje się z dziećmi – podczas takiej wyprawy nie można nawet na moment stracić czujności, a dorośli często wymieniają się za kierownicą, żeby oddalić od siebie znużenie i zmienić rodzaj działających na siebie bodźców.

Masz dość bólów kręgosłupa podczas prowadzenia samochodu? Przeraża cię myśl o wyjeździe w długą trasę? Znajdź najlepszą dla siebie (i dla twoich pasażerów!) poduszkę lędźwiową. Zdrowe siedzenie to komfort, z którego już nie zrezygnujesz. W długiej trasie wartość regeneracyjna kolejnych postojów okazuje się niewystarczająca. Jeśli kierowca nie zaopatrzy swojego fotela w specjalną ortopedyczną poduszkę do samochodu, jazda może okazać się udręką.

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.