Garwolińscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa, podczas którego przestępcy podszyli się pod pracownika infolinii banku.
Zainstalowała aplikację od fałszywego pracownika banku - straciła pieniądze - fot. Aga Król
Garwolińscy policjanci prowadzą postępowanie dotyczące oszustwa, podczas którego przestępcy podszyli się pod pracownika infolinii banku.
W sprawie, którą prowadzą policjanci z Garwolina pokrzywdzonej zniknęły oszczędności z konta bankowego zaraz po zainstalowaniu na smartfonie aplikacji AnyDesk. Przy pomocy aplikacji zdalnego pulpitu przestępcy przejęli kontrolę nad danymi, a następnie w dowolny sposób zarządzali kontem swojej ofiary.
- Kobieta uwierzyła, iż rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc - mówi mł. asp. Małgorzata Pychner z garwolińskiej policji - A wszystko zaczęło się od odebrania telefonu od rzekomego pracownika banku, który wykrył podejrzaną transakcję i namówił pokrzywdzoną do zainstalowania aplikacji. W efekcie kobieta straciła prawie 6 tysięcy złotych.
Policja ostrzega i mówi, jak nie dać się oszukać:
Mechanizm działania sprawców:
Jak nie stać się ofiarą? Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz i nie daj się zmanipulować. Jeśli zadzwoni do Ciebie ktoś z banku ROZŁĄCZ SIĘ. Najlepiej osobiście udaj się na placówki bankowej lub natychmiast samodzielnie zadzwoń na infolinię swojego banku (pod numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli telefon z banku był prawdziwy, konsultant z infolinii, na którą dzwonisz, będzie wiedział o co chodzi.
Pamiętaj, że bank często nie uwzględnia reklamacji, ponieważ pokrzywdzeni sami umożliwili oszustom dostęp do swojego konta, instalując na ich polecenie aplikację zdalnego pulpitu.
najstarsze
najnowsze
popularne