Szukasz pracy w salonie samochodowym? Sprawdź, co musisz wiedzieć!

Mazowsze

. 2023-03-22 14:21:18 liczba odsłon: 988
Artykuł
sponsorowany
.

.

Choć praca w salonie samochodowym kojarzy się przede wszystkim ze sprzedażą aut, to jednak najczęściej dealer oferuje również inne stanowiska, np. związane z serwisem. Dowiedz się, jakie funkcje możesz pełnić, pracując w salonie samochodowym!

Doradca do spraw sprzedaży

Najczęściej praca w salonie samochodowym budzi skojarzenia ze sprzedażą pojazdów. To prawda, doradca ds. sprzedaży jest stanowiskiem, jakie oferuje w zasadzie każdy dealer. Głównym zadaniem takiej osoby jest pomoc klientom w wyborze odpowiedniego samochodu i przeprowadzenie procesu sprzedaży. Zakres obowiązków doradcy obejmuje najczęściej:

  • obsługę klienta – udzielanie odpowiedzi na  pytania dotyczące różnych modeli samochodów, wyjaśnianie specyfikacji technicznych, przedstawianie ofert finansowania i ubezpieczenia oraz organizowanie jazd testowych,

  • pozyskiwanie klientów – prowadzenie działań marketingowych zgodnie z wytycznymi specjalistów ds. marketingu,

  • kontrolę procesu sprzedaży z uwzględnieniem przestrzegania procedur dealerskich i terminową obsługą klientów,

  • wsparcie posprzedażowe,

  • budowanie relacji z klientami, którzy mogą w przyszłości zdecydować się na zakup kolejnego samochodu w tym samym salonie.

W salonach samochodowych poza samochodami sprzedawane są też często motocykle. U dealerów marek posiadających w swojej ofercie motocykle pracy mogą więc szukać również pasjonaci dwóch kółek.

Nie tylko sprzedaż – stanowiska związane z obsługą serwisową

W salonie samochodowym możesz pracować również jako doradca serwisowy, czyli osoba odpowiedzialna za zapewnienie profesjonalnej obsługi klientów związanej z serwisem i naprawą samochodów. Zakres obowiązków doradcy jest oczywiście zależny od konkretnego stanowiska, które zajmuje, jednak najczęściej do jego zadań należy obsługa klienta, kontrolowanie procesu naprawy czy też wsparcie posprzedażowe.

Doradca serwisowy powinien być przyjazny i pomocny wobec klientów: precyzyjnie odpowiadać na pytania dotyczące naprawy samochodu oraz wyjaśniać kwestie związane z kosztami. Musi umieć kontrolować proces naprawy samochodu, zadbać o przestrzeganie procedur związanych z naprawą oraz terminowość obsługi. Do zadań doradcy może należeć również budowanie długoterminowych relacji z klientami, którzy regularnie korzystają z usług serwisowych i mogą potrzebować wsparcia w przyszłości.

Technik – serwisant, który zadba o każdy samochód

Pracownik serwisu w salonie samochodowym zajmuje się naprawami i konserwacją samochodów oraz wykonywaniem przeglądów technicznych. Do najczęściej wykonywanych zadań serwisanta należą:

  • diagnostyka i naprawa – pracownik serwisu powinien być w stanie zidentyfikować problemy techniczne i usuwać je zgodnie z instrukcjami producenta samochodu; może również wykonywać naprawy eksploatacyjne, takie jak wymiana płynów, filtrów, klocków hamulcowych itp.,

  • testy samochodów – serwisant może wykonywać testy samochodów po naprawie, żeby upewnić się, że została ona wykonana prawidłowo,

  • przeglądy techniczne.

Technik serwisu powinien obsługiwać specjalistyczne narzędzia i urządzenia służące do diagnozowania problemów technicznych i naprawy samochodów, a także stale dokształcać się w zakresie nowych technologii w branży samochodowej i doskonalić swoje umiejętności w zakresie napraw samochodowych.

Warto wspomnieć, że niektórzy dealerzy umożliwiają swoim pracownikom podnoszenie kwalifikacji we własnych centrach szkoleniowych. Na przykład BMW Group Polska posiada taki ośrodek w Jawczycach pod Warszawą. Co ciekawe, centrum nie tylko wspiera rozwój sieci dealerskiej, ale także zapewnia edukację młodym ludziom zainteresowanym pracą w branży motoryzacyjnej.

Nietypowe stanowiska – sprawdź oferty dealerów

Niektórzy dealerzy oferują niestandardowe i ciekawe stanowiska pracy. Na przykład wspomniana BMW Group zatrudnia pracowników, którzy określani są mianem Product Genius. Głównym zadaniem osoby na tym stanowisku jest udzielanie klientom informacji i doradztwa dotyczącego produktów na wstępnym etapie sprzedaży. Product Genius jest pewnego rodzaju ambasadorem marki, dzieli się z klientami swoją pasją związaną z marką, prezentuje innowacje i zalety danych produktów, organizuje jazdy testowe, udziela odpowiedzi na pytania i rozwiewa wątpliwości klientów związane z produktem. 

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.