Skupili zboże, ale nie płacą

Łosice

Milena Celińska 2023-04-28 09:21:15 liczba odsłon: 8550
Siedlecka prokuratura sprawdza, czy firma „Agriteam” z Łosic, zajmująca się skupem zboża oszukała rolników! Fot. Aga Król

Siedlecka prokuratura sprawdza, czy firma „Agriteam” z Łosic, zajmująca się skupem zboża oszukała rolników! Fot. Aga Król

Prokuratura Rejonowa w Siedlcach wszczęła śledztwo w sprawie oszustwa, którego miała się dopuścić spółka „Agriteam” z Łosic, zajmująca się skupem zboża.

Prezesem zarządu spółki jest żona byłego radnego powiatu łosickiego (mandat zdobył z listy PiS), a wspólnikiem – jego szwagier.

– Od lutego do połowy kwietnia wpłynęło 29 zawiadomień od rolników, informujących, że sprzedali firmie z Łosic płody rolne, a nie otrzymali zapłaty – informuje Katarzyna Wąsak, siedlecki prokurator rejonowy.

Rolnicy zgłaszają się także do prokuratury w Garwolinie oraz do jednostek policji w powiecie siemiatyckim i na Lubelszczyźnie.

– Choć jestem doświadczonym rolnikiem z siwą brodą, dałem się nabrać – przyznaje Władysław Stankiewicz z powiatu siemiatyckiego. Od lat zajmuje się produkcją zbóż. Miał stałego odbiorcę, ale ten odmówił współpracy. – Pod koniec 2022 roku miałem 35 ton żyta do sprzedaży. Szukałem firm skupujących zboże, bo gdy je sprzedam, kupuję nawóz i nasiona na wiosenne zasiewy. Znalazłem ogłoszenie w lokalnej gazecie. „Agriteam” reklamował się, że prowadzi skup po konkurencyjnych cenach, że ma własny transport. Zadzwoniłem. Rozmawiała ze mną jakaś pani, gwarantując, że płacą w ciągu miesiąca.

Jak opowiada pan Władysław, kobieta nalegała, by firma mogła jak najszybciej odebrać zboże. – Był grudzień, spadło sporo śniegu. Mam podwórko pod górkę, trudno do mnie wjechać. Ale ona tak mnie nagabywała, że zgodziłem się.