Przelała wszystkie pieniądze z konta męża i matki na tzw. "bezpieczne subkonto". Straciła 44 tys. złotych

Siedlce

Edyta Zdunek 2023-04-14 11:17:04 liczba odsłon: 5428
38-latka straciła 44 tysiące złotych! Fot. KMP Siedlce

38-latka straciła 44 tysiące złotych! Fot. KMP Siedlce

38-letnia siedlczanka, która miała dostęp do kont męża i matki uwierzyła, że ktoś włamał się na jej konto. Chcąc uchronić swoje pieniądze i osób jej najbliższych posłuchała „pracownika” banku, który polecił jej przelać wszystkie pieniądze na „bezpieczne” subkonto.

38-latka siedlczanka dostała telefon z banku, że ktoś włamał się na jej konto i wypłaca właśnie pieniądze. Pracownik banku powiedział kobiecie, że trzeba szybko działać, by ratować środki, które pozostały na koncie. Zapytał ile ma jeszcze pieniędzy na koncie i polecił, by kobieta podała kod mobilnej płatności, który zablokuje transakcje oszustom. 38-latka celem ochronienia swoich pieniędzy postępowała zgodnie z poleceniami i podała kod. Następnie zapytana o to czy ma inne konta, z których korzysta, potwierdziła że ma rachunek w innym banku, w którym ma również dostęp do konta męża i matki. Mężczyzna polecił kobiecie przelać wszystkie pieniądze z rachunków, do których ma dostęp na jej konto główne wmawiając jej, że pieniądze jej bliskich także są zagrożone.

W taki sposób kobieta zgromadziła ponad 41 tys. zł. Wtedy też została połączona z przedstawicielem drugiego banku, w którym były te 3 konta i otrzymała SMS-em numer identyfikacyjny pracownika tego banku w celu uwiarygodnienia podejmowanych działań. Kobieta została poinstruowana, by przelała wszystkie zgromadzone środki na „bezpieczne” subkonto wygenerowane przez system bankowy. Rachunek ten nie był założony na jej dane tylko na dane nieznanego jej mężczyzny. Próbowała wykonywać przelewy na wskazany rachunek jednakże pieniądze wracały na jej konto, mimo to próbowała dalej, aż bank zablokował jej konto. Zmanipulowana przez oszusta zadzwoniła na infolinię banku, by odblokowali jej konto. Po kilku minutach konto zostało odblokowane, a oszuści podali jej inny numer konta, na który polecili przelać pieniądze. Tym razem przelewy były skuteczne. Po ich wykonaniu rzekomy pracownik banku się rozłączył. Do kobiety po godzinie czasu dotarło, że padła ofiarą oszustów. Straciła swoje pieniądze i osób jej najbliższych. Łącznie przekazała oszustom ponad 44 tysiące złotych.

WAŻNE! - nie postępuj zbyt pochopnie; daj sobie czas na chwilę zastanowienia, przemyślenia i analizy informacji, które ktoś ci przekazuje przez telefon, jeżeli dostajesz telefon o włamaniu na twoje konto bankowe lub z informacją, że twoje pieniądze są zagrożone, rozłącz się i udaj się do najbliższej placówki banku.

BĄDŹ CZUJNY I NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ! 

(za KMP Siedlce)

Komentarze (23)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

reklama
Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.