Na co poszło pół miliona

Łuków

Piotr Giczela 2010-11-05 11:02:43 liczba odsłon: 9576
Łukowska młodzież chętnie spędza czas na wyremontowanym „Delfinku”. Fot. PGL

Łukowska młodzież chętnie spędza czas na wyremontowanym „Delfinku”. Fot. PGL

Łukowski „Delfinek” przeszedł gruntowny lifting. Na basenie sporo się zmieniło. Pieniądze na modernizację urządzeń i nowe wyposażenie oraz odnowienie obiektu pochodziły z budżetu miasta, od prywatnych sponsorów i z dochodów własnych administrującego pływalnią Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Basen jest czynny od 15 października. Wówczas właśnie dobiegł końca generalny remont, którego nie było od 15 lat, czyli od czasu oddania „Delfinka” do użytku. Generalny remont był koniecznością, ponieważ pojawiło się niebezpieczeństwo przecieków poprzez uszkodzoną w wyniku wieloletniego użytkowania folię wyścielającą nieckę basenu. Zachodziła tez potrzeba wymiany elementów urządzeń filtrujących i uzdatniających wodę. Przy okazji udało się wprowadzić dużo więcej zmian na pływalni i unowocześnić basenowe szatnie oraz natryski.

Na pływalni przybył 1 tor pływacki. Poza tym wymieniono m.in. słupki startowe i drabinki. Wykonano nowe odwodnienie wzdłuż basenu, wyremontowano istniejące urządzenia do basenowych masaży ściennych, a ponadto zainstalowano nowe atrakcje, takie jak natryski punktowe i płaszczowe oraz dodatkowe stanowisko do masażu ściennego.

Pod niecką wymianą wszystkie zawory instalacji wodnej. Został też zainstalowany automatyczny regulator temperatury wody basenowej.

W szatniach i recepcji ułożono nową wykładzinę podłogową, pojawiły się też nowe meble. Pod prysznicami zmieniono armaturę. Klasyczne krany do pryszniców zastąpiono zaworami półautomatycznymi, przyczyniającymi się do oszczędności wody i energii do jej podgrzewania.

Ile to wszystko kosztowało? Jak nas poinformował Zbigniew Biaduń, dyrektor OSiR-u, łączna wartość wykonanych prac wyniosła ok. 514 tys. zł. Miejski samorząd na remont przekazał 370 tys. zł. Pracownicy OSiR-u wykonali prace przygotowawcze, a także te, nie wymagające fachowych uprawnień. Zaoszczędzono dzięki temu ok. 100 tys. zł. W przybliżeniu 17 tys. zł z własnych dochodów przekazał na remont OSiR, a 27 tys. zł uzyskano od darczyńców i jako upusty cenowe.

„Delfinek”, poza tzw. pasmami szkolnymi, jest czynny codziennie w godzinach popołudniowych oraz w soboty i niedziele od godz. 10 do 21. Szczegółowych informacji OSiR udziela telefonicznie pod numerami: 7982389 lub 7985891. Informacje te są też dostępne na stronie internetowej OSiR-u. (pgl)
Komentarze (6)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.