9 sierpnia kolejarze podpisali ostatnią umowę z projektantami przebudowy linii z Lublina do Warszawy, prowadzącej m.in. przez Pilawę.
9 sierpnia kolejarze podpisali ostatnią umowę z projektantami przebudowy linii z Lublina do Warszawy, prowadzącej m.in. przez Pilawę.
Po przebudowie podróż pociągiem z Lublina do Warszawy ma zająć godzinę i 40 minut dzięki temu, że pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość 160 km/h. Zakończenie modernizacji tej trasy przewidziano jednak dopiero... w 2020 roku.
Dokumentacja ma być gotowa w 2015 r. Przebudowę odcinka z Otwocka do Pilawy ma zaprojektować niemiecka firma DB International, odcinek Pilawa–Dęblin spółka Mosty Katowice, a fragment z Dęblina do Lublina spółka MGGP.
– Przewidywany koszt opracowania dokumentacji oraz pozyskania gruntów wynosi prawie 152 mln zł – powiedział Maciej Dutkiewicz z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza polskimi torami.
– Roboty budowlane są planowane na lata 2016–2020. Zakres prac obejmie m.in. budowę dodatkowego, drugiego toru między Otwockiem a Pilawą – dodał M. Dutkiewicz. (Ana za onet.pl)