Drugi tor między Otwockiem a Pilawą

Garwolin

2013-08-18 11:08:04 liczba odsłon: 1864

9 sierpnia kolejarze podpisali ostatnią umowę z projektantami przebudowy linii z Lublina do Warszawy, prowadzącej m.in. przez Pilawę.

Po przebudowie podróż pociągiem z Lublina do Warszawy ma zająć godzinę i 40 minut dzięki temu, że pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość 160 km/h. Zakończenie modernizacji tej trasy przewidziano jednak dopiero... w 2020 roku.

Dokumentacja ma być gotowa w 2015 r. Przebudowę odcinka z Otwocka do Pilawy ma zaprojektować niemiecka firma DB International, odcinek Pilawa–Dęblin spółka Mosty Katowice, a fragment z Dęblina do Lublina spółka MGGP.

– Przewidywany koszt opracowania dokumentacji oraz pozyskania gruntów wynosi prawie 152 mln zł – powiedział Maciej Dutkiewicz z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która zarządza polskimi torami.

– Roboty budowlane są planowane na lata 2016–2020. Zakres prac obejmie m.in. budowę dodatkowego, drugiego toru między Otwockiem a Pilawą – dodał M. Dutkiewicz. (Ana za onet.pl)

Komentarze (0)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.