Mateusz Piotrowski: Od breloczka za 35 groszy do reklamy na Youtube za 8 tys. zł fot. Janusz Mazurek
Breloczek kosztował 35 groszy... Był pierwszym krokiem do własnego mieszkania. Mateusz Piotrowski z Sokołowa Podlaskiego uważa, że taka droga jest możliwa. A wszystko dzięki wymianom produktów i usług między ludźmi. Za każdym razem coraz wartościowszych.
Mateusz ma 29 lat i jest świeżo upieczonym małżonkiem. Prowadzi w Sokołowie Podlaskim sklep medyczno- rehabilitacyjny. Chce zarobić na mieszkanie, ale wybrał nietypowy sposób.
– Nie chciałem pakować się w kredyt na 30 czy 40 lat. Wiem, że z takim obciążeniem żyją tysiące młodych ludzi w Polsce. Pomyślałem, że spróbuję inaczej.
Inspiracją dla Mateusza była historia Kanadyjczyka, Kyle’a MacDonalda, który w niespełna rok... doszedł od czerwonego spinacza do wymarzonego domu. Jego projekt polegał na prowadzeniu szeregu wymian barterowych między ludźmi.
– Zadałem sobie pytanie, czy coś takiego może się udać w naszej szerokości geograficznej. Czy American dream jest możliwy tu, na Podlasiu? – zastanawia się Mateusz.
Na Youtube założył kanał o nazwie „Deal time, czyli Mateusz wymienia”. Rejestruje na nim każdą kolejną wymianę. Jego filmiki mają ponad 260 tysięcy wyświetleń, a kanał na bieżąco śledzi blisko 7 200 subskrybentów.
Zostało Ci do przeczytania 66% artykułu
Aby przeczytać całość kup e-wydanie nr 34/2016:
najstarsze
najnowsze
popularne