Operatorzy sieci komórkowych kuszą nas rozmaitymi ofertami. Co jakiś czas pojawiają się coraz większe możliwości i korzystniejsze ceny za poszczególne usługi. Co zrobić, aby skorzystać z tych ofert, jeżeli obecnie jesteśmy klientem innego operatora, z którym rozliczamy się na zasadach prepaid? Podpowiadamy, jak załatwić przeniesienie numeru na kartę w 4 szybkich krokach.
1. Przed przeniesieniem numeru na kartę, musimy go zarejestrować
W celu przeniesienia numeru na kartę, konieczna jest jego rejestracja. Jest to związane z nowelizacją ustawy dotyczącej przeciwdziałania terroryzmowi. Ustawa została wprowadzona dnia 25 lipca obecnego roku i ma służyć poprawie bezpieczeństwa obywateli Polski. Zgodnie z tym dokumentem, każdy posiadacz niezarejestrowanego, funkcjonującego numeru na kartę, powinien zarejestrować go do 1 lutego 2017 roku. W przeciwnym wypadku - po tej dacie - numer przestanie funkcjonować. To samo dotyczy nowo nabytych numerów po 25 lipca. Numery te są nieaktywne bez rejestracji. Obowiązek ten dotyczy również numerów, które wykorzystujemy do użytkowania usług internetowych. Dlatego, zanim przystąpimy do przeniesienia numeru, musimy go w pierwszej kolejności zarejestrować. W tym celu musimy udać się do naszego obecnego operatora. Aby wykonać tę operację potrzebny będzie nam aktualny dokument tożsamości oraz posiadana przez nas karta SIM z numerem, który chcemy przenieść. Ważne jest, abyśmy przy rejestracji zadbali o poprawność i aktualność wprowadzanych do systemu danych. Pozwoli nam to uniknąć konieczności ponownych odwiedzin u operatora, którego chcemy opuścić.
2. Wybieramy ofertę i udajemy się do nowego operatora
Kolejnym krokiem jest wybór interesującej nas oferty. Jeżeli dokonaliśmy już decyzji, nie pozostaje nam nic innego jak odwiedzić naszego nowego operatora. Istnieją również inne sposoby na załatwienie tego procesu. Przeniesienie numeru na kartę możemy wykonać poprzez rozmowę telefoniczną lub nawet drogą internetową. Na przykład, przeniesienie numeru na kartę do njumobile możemy wykonać internetowo. Pamiętajmy jednak, że sposób przeniesienia zależy od możliwości operatora.
3. Oczekujemy na decyzję
Zgodnie z dokumentem, (jakim jest ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. “Prawo telekomunikacyjne" – Dz. U. z 2014 r., poz. 243 i „Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych” – Dz. U. Nr 249, poz. 1670), operatorzy mają obowiązek rozpatrywać wnioski o przeniesienie numeru w ciągu 6 godzin lub 3 dni roboczych. Rozbieżność ta jest związana ze sposobem złożenia wniosku. Jeżeli złożymy go w punkcie usługowym, będzie to 6 godzin. W przypadku telefonicznego lub internetowego załatwienia przeniesienia numeru na kartę, będziemy musieli poczekać na decyzję do 3 dni roboczych.
4. Podpisujemy dokumenty u nowego operatora
Jeżeli nasz wniosek o przeniesienie numeru do innej sieci zostanie pozytywnie rozpatrzony, to po krótkim czasie będziemy mogli cieszyć się naszym numerem, który będzie funkcjonował na nowych zasadach. W tym celu będziemy musieli już tylko podpisać umowę o świadczenie usług przez nowego operatora.