Międzynarodowy Tydzień na AP

Siedlce

0000-00-00 00:00:00 liczba odsłon: 7608

Od dziś do piątku potrwa na Akademii Podlaskiej VII edycja International Week 2009 „Cykliczność, bezpieczeństwo finansowe i kreatywność biznesowa jako wyzwania współczesnego świata”. (MC)

Program VII Edycji

 

International Week 2009

 

 

„Cykliczność, bezpieczeństwo finansowe i kreatywność biznesowa

 

jako wyzwania współczesnego świata”

 

Dzień 1           20.04.2009 (Poniedziałek)  - Dzień Konferencji – Sesja Plenarna

 

rozpocznie się o 9.00 w Auli im. Prof. J. Skolasińskiego na Wydziale Przyrodniczym w Akademii Podlaskiej w Siedlcach

 

9.00 - 9.20      • Welcome address by the authorities of the University

 

                          Prof dr hab. Antoni Jówko – Rector of the University of Podlasie     

 

            • Presentation of the co-organising party – City of Siedlce

 

              Wojciech Kudelski  – the President of City of Siedlce

 

            • Introduction by Prof. dr hab. Jarosław Kardas–

 

                           Dean of the Department of Management   

 

 

 

9.20 - 9.30       • Presentation of Sponsors:

 

Real s.a., P.P.H.U. Foldruk, , Podlaska Wytwórnia Wódek POLMOS s.a., Merkury sp. z o.o., Honda Wyszomirski, Kodak Express, Gmina Siedlce, Zespół Muzyczny Cover Band NEXUS, British School Ogólnopolska Szkoła Językowa, Browar Jabłonowo, Starostwo Powiatowe w Siedlcach, Stadler Polska sp. z o.o., F.H. Polinat,

 

 

9.30-9.50        • the lead lecture of the Guest of Honour

 

Ks. dr hab. Zbigniew Kiernikowski - Bishop of The Siedlce Province

 

 

9.50-10.10      Coffee break

 

 

10.10- 12.00  

 

Session A Correlation of the Current Business and Economic Problems

 

 

• Prof. dr hab. inż. Leszek Woźniak, Mgr. inż. Bożydar Żółkowski – Rzeszowska Polytechnic

 

Cyclicality, financial safety and local creativity of business in the context of foresight studies

 

• Prof. David Amborski – Ryerson University ( )

 

Cyclicality, Financial Safety and Creativity in the Local Government Sector.

 

• Dr Ian Hipkin – University of Exeter , School of Business and Economics ( )

 

Strategic innovation and creativity for businesses in turbulent environments.

 

•MA  John Dobson – University of Salford ( )

 

The sustainability of the family businesses: evidence from three case studies.

 

•MA  Claudia Ionescu – Hyperion University , Bucharest Ilfov Regional Development Agency ( )

 

How an economic crisis can change local cyclicality and business creativity in a region? Study case and from the view of regional policy.

 

• Mgr Aleksandra Tomczyk – The Poznań University of Economics

 

Theoretical and application aspects of regional integration.

 

• B.A. Darja Gačnik MBA student in Maribor University ( )

 

The influence of creativity on employees` salaries as a challenge of modern times

 

 

12.00- 12.20    Coffee Break

 

 

12.20-12.40  

 

Session B – Cyclicality and Seasonality

 

 

•Prof.  Irena Munteanu,  MA  Dorinela Cusu,  MA Alexandra Ionescu
Ovidius

University
of Constanta, University of Bucharest (

)

 

The crisis – a phase in the economic cycle.

 

•Dr Marek Ćwiklicki, Dr Hubert Obora   University of Economics in Cracow

 

Management based on cycles – a hoshin kanri example

 

• Dr  Jiři Uhman – University J.E.P.  in  Usti  nad Labem ( )

 

Financial derivatives in the modern world.

 

• Dr Małgorzata Białas ─ Stanislaw Staszic University in Cracow

 

Are the financial statements a reliable source of information about the risk connected with derivatives?

 

 

12.40-14.00   

 

Session C ─ Rational Choice and Irrationality

 


 

• Prof.  Anda Gheorghiu – Hyperion University ()

 

The environmental risks management in the era of irrational climate and   economic crisis.

 

• MA Marek Makowiec, MA Tomasz Kusio – University of Economics in Cracow

 

Developing cooperation between science and business through academic initiatives.

 

Mgr Marcin Chrząścik University of Podlasie

 

Controversy in the advertisement as the way to the effective promotion. Academic marketing - proposal of effective solutions.

 

• Mgr  Paweł Sienica – doctoral student in Warsaw School of Economics

 

Lean production as a determinant of company`s operating excellence.

 

 • Prof. dr hab. Janusz Torunski, dr inż. Henryk Wyrębek, mgr Marcin Chrząścik – University of Podlasie

 

The role and meaning of norms ISO 9000 in the quality management of the

 

organization.

 

 

Session  D ─ Financial Safety and Stability

 

 

• Dr  Beata Domańska Szaruga,– University of Podlasie ,

 

Selected problems of contemporary financial system` stability.

 

• MA  Alina Hagiu University of Bucharest , University of Pitesti   ()

 

Issues regarding the actual monetary policy in .

 

• MA  Małgorzata Adamik-Citak University of Economics in Cracow

 

Creative Accounting in the Era of Economic Crisis.

 

• Dr Marek Szajczyk – University of Podlasie

 

Stakeholders relationship management and business sustainability.

 

• Dr Aleksandra RadziszewskaCzęstochowska Polytechnic

 

Social responsibility management as factor of enterprise‘s environment stability.

 

 

14.00 – 15.00   Lunch

 

 

15.00-17.00   

 

Session E ─ Business Creativity and Innovativeness

 

 

• Dr Marzena Wójcik-Augustyniak – University of Podlasie

 

Benchmarking and value innovation as the methods requiring business creativity.

 

• Dr  Wioletta Wereda – University of Podlasie

 

The creative role of the marketing in the service business.

 

• Dr  Paweł Kocoń  University of Economics in Katowice

 

The system of a company visual identification as an artistic composition and a piece of art.

 

• Dr  Mirosław Moroz – University of Economics in Wrocław

 

The virtual tourist communities in and the – a comparative case approach.

 

• Dr Jakub J. Brdulak ─ Warsaw School of Economics

 

New trends in Knowledge Management in Poland and Romania.

 

• Dr Anna Wziątek – Staśko – University of Silesia

 

Employees as a Source of the Business Creativity.

 

• Mgr  Maryla Karczewska-Czapska – University of Podlasie

Creativity in business – do organizations motivate or demotivate creative conduct of their employees?

 

• Dr. Dagmara Lewicka, Dr Anna Wziątek – Staśko – AGH University of Science and Technology, University of Silesia ,

 

Motivating employees with regard to the challanges of today,s economy – case study.

 

• Dr inż. Agnieszka Bitkowska, Dr inż. Aleksandra Zaleśna – University of Finance and Management in Warsaw, Business School of Management and Entrepreneurship of Bogdan Jasiński in Łomża

 

Creation of entrepreneurship of employees in an organization orientated on processes.

 

• Mgr  inż. Tomasz Stefaniuk –

University
of
Podlasie

 

Virtual teams effectiveness model.

 

• Mgr  Agnieszka Hawrylewicz-Łuka – doctoral student of Institute of Labour and Social Problems in Warsaw

 

Land payments to farm lands as a chance of rural areas` development.

 

17.00-17.20     Summing up speech

 

 

Dzień 2             21.04.2009 (Wtorek) – Warsztaty studenckie

 

 9.00 -12.00       Students workshops

19.30                 Impreza integracyjna wykładowców ze studentami w Chili Club

 

 

 

Dzień 3              22.04.2009 (Środa) – Warsztaty studenckie

 

            9.00 -12.00     Students workshops

 

 

Dzień 4              23.04.2009 (Czwartek) – Warsztaty studenckie

  

 

            9.00-11.00      Students workshops

                       

Dzień 5              24.04.2009 (Piątek) – Prezentacje studentów Aula Limes  ul. Bema

 

 

9.00   -10.00   Students Project consultations with professors

 

10.15 - 12.30  Students Project presentations

 

Komentarze (1)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.