Trzy najpopularniejsze strategie pozycjonowania

Mazowsze

. 2020-07-23 13:02:31 liczba odsłon: 1753
Artykuł
sponsorowany
.

.

Nawet najlepiej zaprojektowany biznes online nie stanie się efektywny, jeśli nie będzie odpowiednio widoczny w wynikach wyszukiwania. Jednak zamiast wprowadzać ogólną strategię SEO, lepiej postawić na rozwiązania skrojone na miarę potrzeb danej firmy. Podpowiadamy, jakie modele pozycjonowania cieszą się największą popularnością i jednocześnie posiadają najbardziej obiecujący potencjał.

1. Pozycjonowanie typu long tail

Dzięki temu, że zapytania tworzone przez internautów są bardzo różnorodne, pole do rozwoju zyskało pozycjonowanie na długi ogon (ang. long tail). Dużą część fraz wpisywanych do wyszukiwarki stanowią zwroty jedno- (np. buty) lub dwuwyrazowe (np. buty sportowe), ale zdarzają się również wyrażenia zawierające minimum trzy słowa (np. buty sportowe do biegania dla początkującego). Chociaż często takie hasła nie są powtarzalne, mogą znacznie podnieść współczynnik konwersji. Internauta, który przeszukuje sieć pod kątem szczegółowych, długich fraz, prawdopodobnie już posiada wiedzę na dany temat i jest zdecydowany na zakup np. konkretnego modelu butów, kurtki, telewizora czy plecaka.

2. Pozycjonowanie lokalne

Tego typu pozycjonowanie stron w Internecie jest dedykowane osobom, które chcą pozyskać zwłaszcza klientów z określonego obszaru, np. dzielnicy, miasta, województwa. Optymalizacja serwisów w takim przypadku polega na dodaniu treści zawierających nazwę danego regionu (np. usługi hydrauliczne Wrocław). W celu umocnienia pozycji firmy na rynku lokalnym należy też sięgnąć po dodatkowe rozwiązania, takie jak np. wizytówki Google Maps czy gromadzenie i umiejętne prezentowanie opinii. SEO regionalne to cenne narzędzie marketingowe zwłaszcza dla małych firm. Co ważne, strategia zakrojona na niewielką, lokalną skalę zwykle jest tańsza niż pozycjonowanie w wyszukiwarkach na podstawie konkurencyjnych fraz ogólnych.

3. Pozycjonowanie sezonowe

Jeśli wyniki firmy zależą w dużej mierze od czynnika sezonowości, strategia SEO również powinna mieć właściwe tempo. W tym kontekście należy przede wszystkim pamiętać, że pozycjonowanie stron w Internecie jest procesem długotrwałym, a pierwsze efekty są widoczne najwcześniej po ok. 3-6 miesiącach. Na pozycjonowanie sezonowe powinni zdecydować się przedsiębiorcy, którzy notują wzrost klientów tylko w niektórych porach roku (np. latem, przed Bożym Narodzeniem czy Dniem Matki). Takie rozwiązanie jest też odpowiednie dla osób chcących maksymalnie wykorzystać aktualne, ale szybko zmieniające się zapotrzebowanie konsumentów na określony produkt (np. na początku pandemii gwałtownie zwiększyło się zainteresowanie produktami higienicznymi, jednak wraz z rozwojem sytuacji trend ten uległ wyciszeniu).

Zamiast błądzić, zapytaj specjalistę o najlepsze dla Twojej firmy rozwiązania

Prowadzenie działań SEO na własną rękę może się udać, ale może także mieć dwa poważne, negatywne skutki. Pierwszym jest nałożenie na stronę np. filtra Google, który obniża pozycję danego serwisu w wynikach wyszukiwania. Natomiast druga przykra konsekwencja to po prostu brak efektów, nawet mimo dużego zaangażowania w realizację strategii. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się nie tylko na wiedzy, ale i doświadczeniu w dobieraniu rozwiązań najlepszych dla konkretnej firmy. Dlatego warto poprosić o pomoc kompetentnego specjalistę SEO i od razu postawić na spersonalizowaną metodę pozycjonowania.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

 

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.