Nie rób tego z logo swojej firmy!

Mazowsze

. 2021-07-28 12:07:21 liczba odsłon: 1252
Artykuł
sponsorowany
.

.

Podstawowym elementem rozpoznawczym każdej firmy jest jej logo. Zaprojektowany przez studio graficzne znak jest ważny z punktu widzenia marketingu. Często jednak dochodzi do sytuacji, kiedy sami w niego ingerujemy, przez co wizerunek naszego przedsiębiorstwa jest wystawiony na próbę. Przekonaj się więc, czego nie robić z logo swojej firmy!

Logo firmy eksponowane jest na produktach, ale także wszelkich materiałach drukowanych oraz w mediach społecznościowych. Jego wersję elektroniczną otrzymujemy od studia graficznego, które realizowało nasze zlecenie. Plik wektorowy, bo taki powinniśmy dostać, pozwala na wykorzystanie logo bez straty jego jakości. Wszystko po to, aby przemyślany pod wieloma względami projekt, zawsze wyglądał dobrze - bez względu na to, gdzie go użyjemy. Niestety zdarza się, że właściciele firm lub jej pracownicy, dokonują zmian w grafice, przez co burzona jest jego harmonia oraz reprezentacyjny charakter. Kiedy logo w takiej postaci trafia do potencjalnych klientów, współpracowników, kontrahentów, wizerunek przedsiębiorstwa będzie nadszarpnięty. Czego zatem nie robić z logo naszej firmy?

Czego nie można robić z logo?

Musimy pamiętać, że logo wywołuje w potencjalnych klientach emocje, ale bazuje się raczej na ich pozytywnym wydźwięku. Dlatego też jakakolwiek nieprofesjonalna ingerencja w jego strukturę może doprowadzić do odwrotnego efektu - prześmiewczego.

Stosowanie logo w niskiej rozdzielczości

Najczęstszym błędem popełnianym w stosowaniu logo jest umieszczanie go w niskiej rozdzielczości. Wspomniany już plik wektorowy otrzymujemy specjalnie, aby posługiwać się tylko dobrze wyglądającym projektem. Jego nadmierne kompresowanie, a także zmienianie rozdzielczości sprawi, że logo będzie niewyraźne i nie będzie można z niego nic odczytać.

Usuwanie z logo istotnych elementów

Stworzony przez studio graficzne projekt logo zawiera kilka istotnych elementów. Jeśli na co dzień posługujemy się taką wersją, nie powinniśmy z niej usuwać żadnych składników. Nadany w fazie projektowania kształt i charakter zostaje wtedy zmieniony. Wtedy też logo może mieć całkowicie inne znaczenie, a na pewno traci swoją wartość marketingową.

Zmiana kolorystyki

Oprócz logo powinniśmy zamówić również księgę znaku. Możemy ją rozumieć jako instrukcję obsługi. Zawiera ona wszystkie dozwolone wersje logo, a także takie, których powinniśmy unikać. Jeśli podejmiemy się we własnym zakresie zmiany kolorystyki na niezgodną z księgą znaku, stanie się ono nieczytelne. Przekazanie logo w takiej formie naszym partnerom biznesowym, czy też potencjalnym klientom sprawi, że nie uda im się go skojarzyć. Nie będą zatem wiedzieć, jaka firma się do nich zwraca. Rozpoznają ją dopiero po przeczytaniu nazwy.

Dodawanie elementów

Zarówno jak usuwanie, tak też dodawanie elementów do logo nie jest wskazane. Zwłaszcza wtedy, kiedy chcemy je umieścić w polu ochronnym. Nie po to otrzymujemy określoną przez studio graficzne postać logo, aby dodawać w nim niepasujące składniki. Ich umieszczenie może sprawić, że znak będzie odbierany karykaturalnie, a nie profesjonalnie.

Podsumowanie

Wizerunek naszej firmy nie powinien budzić żadnej wątpliwości. Dlatego też nie powinno się zmieniać jego najważniejszego elementu, czyli logo. Warto powstrzymać się przed stosowaniem go w niskiej rozdzielczości, czy też usuwaniem ze znaku istotnych elementów. Nie wskazane jest również dodawanie innych komponentów, które nie będą do niego pasować. Tym samym logo będzie realizować zamierzony wcześniej przekaz.

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.