Punkt obsługi klienta w sądzie
Mińsk Mazowiecki
0000-00-00 00:00:00
liczba odsłon: 2193
Wkrótce w mińskim Sądzie Rejonowym powstanie punkt obsługi klienta.
Profesjonalnie, rzeczowo, w jednym miejscu z przeszkolonymi pracownikami obsługi jako osobami pierwszego kontaktu na linii sąd-obywatel, to główne założenia funkcjonowania punktów obsługi interesantów w sądach powszechnych. Obecnie funkcjonuje już 85 punktów, a 60 nowych (docelowo 90) powstanie w przeciągu kilku miesięcy w ramach projektu "Ułatwianie dostępu do wymiaru sprawiedliwości", współfinansowanego przez Unię Europejską.
Działalność punktów obsługi interesantów w sądach to przede wszystkim udzielanie każdej zainteresowanej osobie informacji o sposobach wszczęcia postępowania sądowego i związanych z tym wymaganych dokumentach, jak również informowanie o kosztach sądowych i możliwościach ubiegania się o zwolnienie z opłat. Do zadań punktów należy również udostępnianie list kancelarii adwokackich, radcowskich, notarialnych i niektórych instytucji pozasądowych, jak również informowanie o warunkach ustanowienia obrońcy lub radcy prawnego z urzędu, rodzajach środków odwoławczych i terminach do ich wniesienia, a także o miejscu i czasie odbywania się konkretnych rozpraw. Ponadto, oprócz udzielania informacji o zakresie kompetencji poszczególnych wydziałów w sądzie i kierowaniu do właściwych - w przypadku danej sprawy - sal sądowych, w punktach obsługi interesantów można pobrać wszelkie formularze i wzory pism, jak również ulotki i broszury informacyjne.
Punkt obsługi klienta w Sądzie Rejonowym w Mińsku Mazowieckim powstanie do końca tego roku. (opr. ed)