Uruchomiono ją w 1887 roku. W połowie lat 90. XX w. została zamknięta dla ruchu pasażerskiego jako nierentowna. Teraz odcinkiem tej ważnej kiedyś linii sporadycznie jeżdżą tylko pociągi towarowe...
Uruchomiono ją w 1887 roku. W połowie lat 90. XX w. została zamknięta dla ruchu pasażerskiego jako nierentowna. Teraz odcinkiem tej ważnej kiedyś linii sporadycznie jeżdżą tylko pociągi towarowe...
Ale niedawno w Siedlcach, Sokołowie, a także w gminach Bielany i Suchożebry odbyły się spotkania, poświęcone przywróceniu połączenia kolejowego Siedlce-Sokołów Podlaski. Odtworzenie odcinka Sokołów- Małkinia byłoby trudniejsze, bo kilka lat temu poprowadzono nim drogę wojewódzką 627, a odcinek ten został skreślony z ewidencji Polskich Linii Kolejowych.
Oddana do użytku 21 lipca 1887 r. szerokotorowa linia kolejowa Siedlce-Sokołów Podlaski-Małkinia była typową linią rokadową - łączyła ze sobą dwie główne linie Królestwa Polskiego: Warszawsko-Petersburską i Warszawsko-Terespolską. Projektantem tej trasy był inż. Tadeusz Chrzanowski. Przesłanek zbudowania tej linii należy szukać raczej w sferze wojskowej a nie ekonomicznej. Roboty finansowano wyłącznie ze środków państwowych. Prace budowlane rozpoczęto w październiku 1885 r. Oprócz stacji krańcowych Siedlce i Małkinia na trasie wybudowano dwie stacje (Sokołów Podlaski i Telaki) i trzy przystanki (Podnieśno, Kostki i Treblinka). Dopiero później powstał przystanek w Kosowie Lackim. Wszystkie stacyjne urządzenia wodociągowe oraz konstrukcje żelazne 25 mostów były dziełem firmy Konstanty Rudzki i Spółka. Najważniejszą zrealizowaną budowlą na linii był most kolejowy na Bugu w Małkini.
najstarsze
najnowsze
popularne