Z galerii handlowych do internetu, czyli jak pandemia zmieniła rynek obuwniczy

Mazowsze

. 2021-10-06 11:55:03 liczba odsłon: 1096
Artykuł
sponsorowany
.

.

Pandemia wirusa COVID-19 wpłynęła nie tylko na zdrowie ludzi na całym świecie, ale na całą gospodarkę. Wiele firm w błyskawicznym tempie musiało się przebranżowić, inne skorzystać z innowacyjnych rozwiązań, a część niestety nie poradziła sobie ze światowym kryzysem. Prawdziwe wyzwanie postawiono sklepom, znajdujących się w galeriach handlowych, które zostały zmuszone do przeniesienia się w świat online. Jak pandemia wpłynęła na rynek obuwniczy?

Jak pandemia zmieniła rynek obuwniczy?

Jeszcze kilka lat temu nikt nie spodziewał się, że pojawi się wirus, który w ekspresowym tempie rozprzestrzeni się po całym świecie, tworząc jeden, wielki chaos. Szybki wzrost zachorować i rosnąca ilość zgonów na koronawirusa doprowadziła do lockdownu. W efekcie pandemia zamroziła światowy handel, który przyniósł negatywne skutki dla wielu branż. Wśród nich znalazła się m.in. branża obuwnicza. Zamknięcie galerii handlowych spowodowało spadek przychodów nawet największych i najbardziej znanych marek. Nawet ponowne otwarcie nie pomogło w uzyskaniu przychodów takich jak przed pandemią. Szacuje się nawet 50% spadku przychodu w porównaniu do przychodu przed pandemią. Taka sytuacja wynika z tego, że ludzie początkowo bali się wychodzić z domu, aby się nie zarazić. Nie byli przekonani, że powrót do normalności jest całkowicie bezpieczny, a niebezpieczeństwo zarażenia się COVID-19 znikło. Unikali miejsc, gdzie są skupiska ludzi, takich jak właśnie centra handlowe. Wiele osób straciło również prace, a tym samym źródło dochodu. Dlatego zakup obuwia nie był dla nich priorytetem.

Czy rynek obuwniczy online ma sens?

Na podstawie raportu „Wpływ światowej pandemii koronawirusa” Biura Strategii i Analiz Międzynarodowych szacuje się, że pandemia skutkowała obniżeniem przychodów branży w 2020 r. o 1,6%. Na całe szczęście prognozuje się wzrost już od kwietnia 2021 roku. W kolejnych miesiącach ma być coraz lepiej, co pozwoli na odbicie się po światowym kryzysie. Warto dodać, że ma na to wpływ m.in. przeniesienie się sklepów do Internetu,. Zmiana nawyków zakupowych jest obserwowana już od wielu lat. Ludzie coraz chętnie wybierają sklepy online. Jak podaje wyżej wspomniany raport, w 2019 r., 16,1% przychodów z obuwia było pozyskane w modelu sprzedaży online. Pandemia sprawiła, że proces ten nabrał wyższego tempa i w przyszłych latach hurtownie obuwia online i sklepu obuwnicze będą generować jeszcze większy przychód.

Z galerii handlowych do Internetu

Światowy lockdown wprowadził kilka trendów, które utrzymują się do dziś. Na właścicielach sklepów obuwniczych, pandemia wymusiła przeniesienie sklepu do Internetu. Nic dziwnego. Wykorzystanie innowacyjnych technologii daje ogromną szansę na rozwój sklepu. Hurtownie obuwia online takie jak np. pawpol, dają o wiele więcej możliwości niż stacjonarne. Przede wszystkim zarówno hurtownie, jak i sklepy Internetowe oferują znacznie bogatszy asortyment, a często o wiele tańszy. Jednak to nie jedyna zaleta. Zakupów w hurtowni online można dokonać bez wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub telefon i dostęp do Internetu. Co więcej, można je zrobić niezależnie od pory dnia, ponieważ umożliwiają złożenie zamówienia przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.

 

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.