Drogi siedlczaninie, skorzystaj z kampanii Sanepid-u i… Żyj dobrze

Siedlce

Zbigniew Juśkiewicz 2022-06-06 12:12:51 liczba odsłon: 1211
.

.

Za nami ponad 2 lata trwającej na całym świecie pandemii COVID-19. Minione miesiące to kolejne mutacje SARS-CoV-2 (delta, omikron), które wszędzie przyniosły następne fale wzrostu zakażeń, hospitalizacji i, niestety, zgonów.  Epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 zdewastowała nasze dotychczasowe życie, w wielu aspektach nieodwracalnie je zmieniła.

Negatywnie wpłynęła na zwykłą codzienność, wielu osobom zabrała życie, wielu pogorszyła stan zdrowia. W maju br. stan epidemii został przekształcony w stan zagrożenia epidemicznego. Prognozy pokazują, że epidemia COVID-19 przechodzi w endemię. Zmniejsza się liczba rejestrowanych przypadków zakażenia, hospitalizacji, poprawie ulega ogólny stan chorych.

#Żyj Dobrze. To hasło przewodnie kampanii prozdrowotnej, inspirującej Polki i Polaków do wprowadzania zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa.

Jaka jest idea kampanii Żyj Dobrze ?

Prozdrowotna kampania #ŻyjDobrze została zainicjowana, aby zachęcić kobiety i mężczyzn do wprowadzenia zmian na lepsze w swoim życiu po pandemii koronawirusa – mówi Jacek Rutkowski z PSSE w Siedlcach. Pandemia koronawirusa licznym odebrała życie, a wielu ludziom znacznie pogorszyła zdrowie i ogólny dobrostan.

W tym czasie troska o swoje zdrowie nabiera więc szczególnego znaczenia. Co po COVID-19? Jak powrócić do zdrowia? Które obszary zdrowia należy objąć swoją uwagą, aby żyć dobrze? Aby żyć zdrowo? Jak wykorzystać wiosenne i letnie miesiące, by wzmocnić swój organizm i dobrze przygotować się na nadchodzącą jesień i zimę, by ograniczyć do minimum sezonowe infekcje?

Wiosna to czas rozwijającego się życia. Zazieleniają się drzewa i krzewy, rozkwitają feerią barw kwiaty. Dlatego też symbol rozkwitającego pąka, towarzyszący naszej kampanii, ​ma skierować uwagę odbiorców na te obszary życia, które - pielęgnowane - rozkwitną na nowo - zostaną wzmocnione, staną się piękne i dobre. Kampania zachęca do codziennych drobnych działań, które zbudują zdrowie psychiczne i fizyczne mocno nadwyrężone podczas pandemii.

Skierowana jest zarówno do dorosłych, jak i seniorów, młodzieży i dzieci.

Więcej na temat celów kampanii ......

Celem głównym kampanii jest przypomnienie, że wyborów wpływających na nasze życie dokonujemy każdego dnia. Chcemy uwrażliwić odbiorców naszych treści na potrzebę stałego identyfikowania swoich problemów zdrowotnych  i samodzielnego radzenia sobie z wieloma aspektami swojego życia. Uczyć podejmowania dobrych wyborów i decyzji sprzyjających zdrowiu. Chcemy kształtować zachowania i postawy sprzyjające poprawie zdrowia kompleksowo: w sferze fizycznej, psychicznej czy społecznej. 

Do kogo kampania jest skierowana, jakie obszary tematyczne obejmuje i jakie wykorzystuje narzędzia komunikacji ?

Wykorzystując powszechne obecnie w tej chwili narzędzie, jakim są media społecznościowe (Facebook, Twitter, www) chcemy, poprzez zaplanowany cykl specjalnie przygotowanych postów

i artykułów, zachęcić Polaków do działania, do odbudowy swojego dobrostanu psychicznego i fizycznego. Poprzez proste podpowiedzi zbudowane w jasny, przystępny sposób, prezentowane na specjalnie przygotowanych postach, publikowanych w social mediach, chcemy budować zmianę zachowań zdrowotnych Polaków. Postaramy się pokazać, jak prosto można codziennie podejmować małe kroki w kilku obszarach szeroko pojętego zdrowia publicznego, by zbudować sobie dobre, zdrowe życie. Liczymy, że przygotowane treści w swej prostocie i dzięki interesującej formie trafią do szerokiego kręgu odbiorców. Konkretne wskazówki w poszczególnych obszarach tematycznych pozwolą codziennie czynić małe kroki ku wypracowaniu zdrowych życiowych nawyków, które wpłyną ostatecznie na poprawę dobrostanu, zdrowia psychicznego i fizycznego kobiet i mężczyzn, dorosłych

i dzieci, seniorów i młodzieży. Wyżej wymienione to właśnie grupy docelowe naszych działań. Materiały edukacyjne przygotowane zostały, mając na uwadze pięć obszarów tematycznych, najbardziej istotnych pod kątem odbudowy zdrowia po pandemii.

Obszary tematyczne kampanii to : aktywność fizyczna, higiena, zdrowe żywienie, zdrowie psychiczne, profilaktyka - w tym: regularne badania diagnozujące stan zdrowia po COVID-19, sezonowe szczepienia, mammografia, itp.

Jaki jest czas trwania kampanii i sposób prezentacji treści kampanijnych ?

Kampania trwa już od 20 maja, realizowana jest w mediach społecznościowych. Podzielona została na 5 tematycznych tygodni. Przez kolejne 7 dni zostaną zaprezentowane treści z jednego obszaru tematycznego, skierowane do różnych grup odbiorców. Na profilach społecznościowych FB i TT rano i wieczorem będą publikowane pojedyncze posty. Na koniec tygodnia zostanie zaprezentowany post podsumowujący treści z danego obszaru tematycznego, popularyzowane podczas minionych dni. Jednocześnie co tydzień na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/wsse-warszawa, w zakładce Kampanii zostanie opublikowany artykuł popularnonaukowy dotyczący każdego obszaru tematycznego. Autorami są eksperci Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.

Wszystkie treści są dostępne zarówno na stronach i profilach mediów społecznościowych WSSE

w Warszawie, jak i na social media i www wszystkich 38 powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych województwa mazowieckiego, także naszej Stacji - adres strony www siedleckiego sanepidu https://www.gov.pl/web/psse-siedlce , zachęcam do korzystania.

Kampania będzie trwała do początku wakacji, do 24 czerwca.

Od 6 czerwca rusza kolejny blok tematyczny - Zdrowe Żywienie.

Drogi siedlczaninie - żyj dobrze !

Komentarze (3)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.