Jakie wskaźniki w Google Ads warto monitorować, aby osiągać jak największą skuteczność?

Mazowsze

. 2023-02-01 19:11:14 liczba odsłon: 635
Artykuł
sponsorowany
.

.

Uruchomienie i poprowadzenie kampanii Google Ads może wydawać się proste, jednak w praktyce jeśli chcemy, aby reklamy przyniosły należyty zwrot, warto stale je nadzorować i optymalizować. Na co warto zwracać uwagę? Co nam mówią poszczególne parametry i dlaczego ma to spore znaczenie? Przeczytaj poniżej!

Wyświetlenia reklam Google Ads

To pierwsze, co się wielu osobom rzuca w oczy. Jak sama nazwa wskazuje, ten parametr oznacza to, jak wiele razy komunikaty zostały wyświetlone. Z jednej strony mówi to o zasięgu dobranych fraz kluczowych (z poprawką na wybraną przez Ciebie metodę dopasowania słów kluczowych), z drugiej jednak nie zawsze duży zasięg jest powodem do radości.

Czasami może się okazać, ze docieramy z komunikatem do zbyt szerokiego grona, znacznie mniej zainteresowanego tematem promowanej strony. Dlatego tez zawsze warto przy dużej liczbie wyświetleń po prostu zweryfikować poziom trafności danej frazy.

Reklamy Google a współczynnik klikalności (CTR)

Ten parametr jest znacznie ważniejszy od wyświetleń, a także kliknięć. W rzeczy samej stanowi połączenie tych dwóch danych, stanowiąc ich proporcję. Jeśli wynik jest wysoki, oznacza to, ze komunikat reklamowy budzi całkiem spore zainteresowanie wśród odbiorców i skłania ich do zajrzenia na promowaną witrynę internetową.

Średni koszt za kliknięcie w reklamy Google (CPC)

Oceniając kampanie Google Ads, zdecydowanie należy zwrócić uwagę również na średni koszt pozyskiwanych kliknięć. Ta wartość jest określana parametrem CPC (cost per click). Gdy jest niski, oznacza, że każde przejście na stronę pozyskane z danej kampanii jest tanie. Pamiętaj jednak, by w trakcie optymalizacji kampanii nie przesadzić – co prawda warto płacić jak najmniej, ale zbyt ostre ograniczenie górnego akceptowalnego poziomu płatności może spowodować, ze Twoja reklama będzie wyświetlać się niżej od konkurencji lub… rzadziej.

Współczynnik konwersji w Google Ads

Konfigurując kampanie Google Ads, warto zadbać o to, by było możliwe późniejsze śledzenie konwersji. Dzięki niemu wiesz nie tylko, czy w wyniku prowadzonych przez Ciebie działań pozyskano wejścia na stronę, lecz również to, czy przełożyły się one na realne konwersje. Oczywiście te ostatnie mogą być zdefiniowane różnie – jako zakup, zapis na newsletter, pobranie katalogu ofertowego, pobranie aplikacji itp. Możliwości jest wiele, ale wszystkie je łączy jedno – jeśli możesz je śledzić w panelu Google Ads, możesz też sprawdzać, ile realnie kosztuje Cię pojedyncza tego typu akcja na stronie.

Wskaźnik ROAS (Return on Ad Spend)

Ten parametr oznacza stosunek zysku do kosztu reklamy – i stanowi procentowy poziom zwrotu inwestycji z reklamy. Warto go śledzić, bo dobrze obrazuje opłacalność całego procesu promocyjnego. Pamiętaj przy tym, że przekroczenie poziomu 100 procent nadal nie musi oznaczać zysku – trzeba jeszcze uwzględnić koszt samego produktu lub usługi.

Uwaga – aby móc mierzyć ROAS, konwersje na stronie muszą być skonfigurowane w taki sposób, aby przekazywać do panelu Google Ads ich wartości.

Współczynnik jakości reklam Google Ads

Ten parametr często jest zaniedbywany lub wręcz pomijany. Niesłusznie, ponieważ dostarcza informacji o tym, czy przypadkiem nie warto zainteresować się bądź mocnym zoptymalizowaniem komunikatów, bądź… samej strony docelowej. To właśnie niska jakość tej ostatniej jest częstym powodem obniżenia współczynnika jakości. Z kolej słaby wynik tego ostatniego sprawia, że rośnie trudność licytacji reklam Google – i może się okazać, że konkurencja z lepszą wartością tego wskaźnika będzie osiągać wyższe pozycje w bloku reklamowym pomimo niższych wydatków.

Szukasz skutecznej agencji Google Ads? Sprawdź firmę MAYKO, które posiada kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii dla małych i dużych firm!

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.