Oszuści wyłudzili kilkadziesiąt tysięcy złotych

Garwolin

Aga Król 2023-03-15 17:48:28 liczba odsłon: 2640
Oszuści wyłudzili kilkadziesiąt tysięcy złotych

Oszuści wyłudzili kilkadziesiąt tysięcy złotych

Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosił się pokrzywdzony, od którego oszuści wyłudzili kilkadziesiąt tysięcy złotych.

- Do mężczyzny zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce zadał pytanie, czy pokrzywdzony wykonywał przelew na kwotę kilkuset złotych w Gdańsku. Mężczyzna zaprzeczył, a rozmówca wmówił mu, że to próba oszustwa i pieniądze na jego koncie nie są bezpieczne – mówi podkom. Małgorzata Pychner z garwolińskiej policji. -  W trakcie rozmowy pokrzywdzony zainstalował na swoim telefonie wskazaną przez rzekomego pracownika banku aplikację, która przypominała ikonę jego banku. Następnie przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na utworzony przy pomocy aplikacji nowy rachunek. Kiedy zorientował się, że to może być oszustwo, zawiadomił bank i policję.

Policja ostrzega i informuje:

W ramach policyjnej kampanii „Świadomy-Czujny-Bezpieczny” Przypominamy, że nie należy instalować żadnego oprogramowania na swoich urządzeniach typu komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania. Tym bardziej, jeśli skutkiem instalacji będzie możliwość podglądu pulpitu i możliwości zdalnego wykonywania operacji na naszym urządzeniu. Policja rekomenduje, jakie działania należy podjąć, aby uchronić się przed tego typu incydentami:

Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.

Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.

W przypadku, gdy osoba  podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.

 

Komentarze (3)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.