48-latek z Siedlec kolejną ofiarą oszustów

Siedlce

Edyta Zdunek 2023-04-21 13:47:51 liczba odsłon: 7602
Jeśli usłyszysz, że dzwoni ktoś z banku, natychmiast przerwij rozmowę i samodzielnie skontaktuj się ze swoim bankiem! Fot. KMP Siedlce

Jeśli usłyszysz, że dzwoni ktoś z banku, natychmiast przerwij rozmowę i samodzielnie skontaktuj się ze swoim bankiem! Fot. KMP Siedlce

20 kwietnia 48-letni siedlczanin otrzymał telefon z działu monitoringu finansowego z banku. Mężczyzna, postępując zgodnie z poleceniami rzekomego pracownika banku, stracił ponad 49 tys. zł.

Niestety oszuści stosują takie socjotechniki i manipulacje, że dopiero gdy zakończą z nami rozmowę i ochłoniemy dociera do nas, że zostaliśmy oszukani i straciliśmy swoje pieniądze. 

20 kwietnia 48-latek z Siedlec odebrał telefon i usłyszał, że dzwoni pracownik banku, w którym ma konto. Rozmówca przedstawił się jako starszy specjalista działu monitoringu finansowego i poinformował siedlczanina, że były próby włamania na jego rachunek i aby uchronić swoje oszczędności, musi je przelać na wewnętrzny rachunek wygenerowany przez system bankowy. „Pracownik” banku znał dane osobowe mężczyzny, co uwiarygadniało przekazywane mu informacje. Następnie rozmowa została przekierowana na inny numer telefonu ze strony banku i przejęła ją kobieta, która również przedstawiła się jako pracownica banku. Kobieta wytłumaczyła, na czym polega rachunek wewnętrzny i zapewniła o jego pełnym bezpieczeństwie. Po instruktarzu dokonanym przez kobietę, siedlczanin wykonał dwa przelewy na łączną kwotę przekraczającą 49 000zł. Gdy się rozłączył i na spokojnie przemyślał sytuację zorientował się, że padł ofiarą oszustów. Zadzwonił na infolinię swojego banku, gdzie tylko potwierdził swoje przypuszczenia. Żadnych prób włamania na jego rachunek nie było. Został zmanipulowany i chcąc ochronić swoje oszczędności sam je przelał oszustom.

- Dlatego tak ważne jest aby nie dać się wciągnąć w rozmowę. Najlepszym sposobem jest zakończenie rozmowy, a w przypadku wątpliwości samodzielne skontaktowanie się z infolinią banku lub udanie się bezpośrednio do placówki - informuje podkom. Ewelina Radomyska z KMP Siedlce. 

 

Komentarze (15)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

  • najstarsze

  • najnowsze

  • popularne

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.