Podsumowali pilotażowy program

Węgrów

Stanisław Jastrzębski 2023-06-27 19:17:58 liczba odsłon: 2058

.

„Inkluzja bez barier” – to tytuł konferencji podsumowującej projekt pilotażowy „Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą w Węgrowie” realizowany przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Węgrowie.

Konferencja odbyła się 16 czerwca w Centym Dialogu Kultur w Węgrowie i zgromadziła wielu gości, wśród których byli m.in.: senator Maria Koc, dyrektor siedleckiej delegatury Mazowieckiego Kuratorium Oświaty Adam Skup, starosta węgrowska Ewa Besztak oraz dr hab. Tamara Zacharuk z Wydziału Nauk Społecznych Instytutu Pedagogiki na UPH w Siedlcach. Przybyłych na konferencję powitała dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Węgrowie Hanna Kasperowicz. Konferencję prowadziła wicedyrektor SOSW w Węgrowie Agnieszka Wiśniewska.

Konferencja rozpoczęła się od wystąpień gości. Po nich swoje umiejętności artystyczne zaprezentowały dzieci i przedszkolanki z Niepublicznego Przedszkola Artystycznego i Żłobka „Koala” w Węgrowie.

Po artystycznych doznaniach rozpoczęła się robocza część konferencji. Swoje referaty przedstawili: dr Beta Bocian-Waszkiewicz „Edukacja inspirująca – rodzice są jak ogrodnicy” (podkreślenie roli udanej współpracy szkoły z rodzicami i domem rodzinnym jako partnerami w rozwiązywaniu problemów), dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 im. J. Wybickiego w Mińsku Mazowieckim Ewa Szczerba „Refleksje dyrektora szkoły z realizacji pilotażu SCWEW (obserwacje potrzeb dzieci oraz podsumowanie projektu i wspólnie zrealizowanych działań), dr Marta Krakowiak „Trudności szkolne i komunikacyjne dzieci z FAS” (analiza patomechanizmu zaburzeń, omówienie deficytów językowych, zaburzeń kompetencji komunikacyjnych, w zakresie pisania i czytania, a także w zakresie zajęć z wychowania fizycznego i zajęć artystycznych), dr Ewa Jówko „Projektowanie uniwersalne jako innowacja w przestrzeni edukacyjnej” (motywacja do tworzenia nowego modelu w edukacji, cel wprowadzenia innowacji i czynniki determinujące proces zmiany) oraz Anna Rutkowska „Superwizja – profesjonalna relacja, która wspiera” (superwizja jako relacja oparta na autentyczności i krytycznej ocenie pracy, a także praca w warunkach poufności i „praca nad pracą”). Swoje uwagi, refleksje, a także korzyści płynące z udziału w projekcie zaprezentowali też koordynatorzy SCWEW z takich placówek jak: Niepubliczne Przedszkole „Delfinek” w Sulejówku, Szkoła Podstawowa im. bł. ks. E. Grzymały w Sadownem oraz I LO im. A. Mickiewicza w Węgrowie. Krótkie filmy podsumowujące udział w projekcie zaprezentowały też Szkoła Podstawowa nr 1 im. J.D. Krasińskiego w Węgrowie i Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Pawła II w Węgrowie, a także Branżowa Szkoła I stopnia i Technikum – Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. J. Kochanowskiego w Węgrowie.    Piątkowe spotkanie zakończyło się wręczeniem certyfikatów dwuletniej partnerskiej współpracy w ramach realizacji pilotażowego projektu.

Komentarze (0)

Komentarz został dodany

Twój komentarz będzie widoczny dopiero po zatwierdzeniu przez administratora

Dodanie komentarza wiąże się z akceptacją regulaminu

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.