1 lutego ruszy drugi etap, trwającej od 15 stycznia do 28 lutego, kampanii promocyjnej Mazowsza. Na 60 billboardach w Warszawie i 30 w regionie pojawi się cała palma kurpiowska z pięcioma hasłami.
1 lutego ruszy drugi etap, trwającej od 15 stycznia do 28 lutego, kampanii promocyjnej Mazowsza. Na 60 billboardach w Warszawie i 30 w regionie pojawi się cała palma kurpiowska z pięcioma hasłami.
Jedno z nich brzmi: "A Ty już wiesz, gdzie jest jedyne w Polsce płótno pędzla El Greco? W Siedlcach".
Przez ostatnie dwa tygodnie fragment palmy kurpiowskiej, pomyślanej jako kolaż z: nart, piłek do kosza, aparatów fotograficznych, plecaków, kasków, słoneczników i głośników mogli oglądać na billbordach oraz 30-sekundowych fotokastach pasażerowie metra, czekający na peronach. W ostatnim kadrze filmu pojawiało się znane z billboardów pytanie: „A Ty już wiesz?”. Ta sama zagadka wyświetlała się na: portalach internetowych – wp.pl i goldenline.pl oraz w pociągach Kolei Mazowieckich i w prasie regionalnej.
• A Ty już wiesz, gdzie na Mazowszu są najwyższe palmy? Na Kurpiach – w Łysych k. Ostrołęki
• A Ty już wiesz, gdzie jest jedyne w Polsce płótno pędzla El Greco? W Siedlcach
• A Ty już wiesz, gdzie Gombrowicz pisał „Ferdydurke”? We Wsoli k. Radomia
• A Ty już wiesz, gdzie Skłodowska-Curie była guwernantką? W Szczukach k. Ciechanowa
• A Ty już wiesz, skąd Chopin wysłał ostatni list przed emigracją? Z Płocka.
"Pytania te mają zainteresować mieszkańców Warszawy i Mazowsza mało znanymi faktami z życia regionu, zaintrygować, sprowokować do refleksji i rozbudzić ciekawość Mazowsza" - czytamy na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego.
"Celem kampanii jest zaprezentowanie nowego, spójnego wizerunku Mazowsza – jako regionu silnego, prężnego, dynamicznego i innowacyjnego, a przy tym pełnego osobliwości oraz wyjątkowej tradycji i kultury. Kampania, ma także pomóc w repozycjonowaniu Mazowsza w stosunku do Warszawy. Tak, by pokazać unikalne walory regionu, którego częścią jest stolica, a nie regionu, który stolicę jedynie otacza.
Kolejnym krokiem w promocji województwa będzie kampania turystyczna. Po etapie „rozbudzenia ciekawości” pojawi się konkretna propozycja turystyczna dla mieszkańców regionu. (...) Kampania rozpocznie się w trzecim kwartale tego roku, gdy mieszkańcy województwa są jeszcze pod wrażeniem minionych urlopów i korzystając z dogodnej pogody, chętnie zaplanują kilkudniowy odpoczynek na terenie województwa.
Kampania finansowana będzie ze środków unijnych – projekt znalazł się na liście rankingowej w ramach Działania 6.2 Turystyka Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckie (RPO WM)". (opr. Ana)
Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że palma kurpiowska faktycznie przyciągnie, a nie odstraszy potencjalnych turystów, a gdy już zechcą odwiedzić nasze strony Koleje Mazowieckie poradzą sobie z tą zakładaną masową turystyką. (Ana)