Atrakcje w Gimnazjum nr 3
Łuków
Agnieszka Oleśkiewicz, nagrodzona nauczycielka z łukowskiego Gimnazjum nr 3 im. Józefa Piłsudskiego. Fot. PGL
Agnieszka Oleśkiewicz, wicedyrektorka Gimnazjum nr 3 w Łukowie, została laureatką Ogólnopolskiego Konkursu ph.: „Twórczy Nauczyciel”, zdobywając w nim III miejsce i „Brązowy Certyfikat”. Pani Agnieszka została też uhonorowana tytułem „Twórczy Nauczyciel 2011”.
Konkurs dla nauczycieli, dla których ich praca jest także pasją, został zorganizowany w ramach Kampanii Społecznej „Uczeń też człowiek. Twórczy indywidualista”. Organizatorom chodziło o wyróżnienie takich pedagogów, dla których praca jest twórczym wyzwaniem, a ich lekcje, są lubiane przez uczniów, bo prowadzą je nietuzinkowo, niekonwencjonalnie i ciekawie. W ten sposób pobudzają podopiecznych do myślenia i samodzielnego poszukiwania różnych rozwiązań pokazywanych problemów. Nauczyciele zasługujący na „certyfikaty twórczych” znani są z tego, że słuchają swoich uczniów i liczą się z ich zdaniem.
– Zgłaszając się do konkursu nie uczyniłam niczego poza opisaniem niektórych zajęć z dotychczas podejmowanych na rzecz uczniów – stwierdziła na wstępie rozmowy A. Oleśkiewicz.
Z dalszych wyjaśnień wynika, że te zwykłe zdaniem pani Agnieszki zajęcia, mocno wykraczają poza szkolną sztampę. Np. szkolne kabarety zaczęły działać w Gimnazjum nr 3 z inicjatywy A. Oleśkiewicz, która chciała w ten sposób zachęcić uczniów do czytania książek. „Namuzowywanie” było projektem, który miał tylko zachęcić do poezji, a okazało się, że wielu gimnazjalistów zaczęło dzięki niemu pisać pierwsze wprawki poetyckie. Aby zachęcić do nauki zasad językowych w szkole wdrożono pomysł badawczy pod hasłem „Językowe gole i falstarty”. Młodzież gimnazjalna zaczynając badać zmiany zachodzące w języku stosowanym przez otoczenie, zupełnie jakby przy okazji nauczyła się wielu poprawnych form. Bez tego nie dałoby się znajdować „językowych goli” u innych korzystających publicznie z polszczyzny.
– Do oceny posłałam różne materiały, w tym opisy akcji ekologicznych i filmy przygotowywane przez młodzież. Nie liczyłam na wygraną, bo zgłosiłam się w ostatnim momencie i nie miałam zbyt wiele czasu na precyzyjne dopracowanie prezentowanych materiałów. Tym bardziej miło mi, że moja praca podoba się nie tylko uczniom, ale została też doceniona przez organizatorów konkursu – powiedziała A. Oleśkiewicz. (pgl)
Zostało Ci do przeczytania 25% artykułu
Aby przeczytać całość kup e-wydanie nr :
najstarsze
najnowsze
popularne