Siedlczanie kupują coraz mniej wysokoprocentowych alkoholi. Inaczej jest w przypadku piwa czy wina - ich sprzedaż nieco wzrosła. O czym to świadczy?
fot. sxc.hu
Siedlczanie kupują coraz mniej wysokoprocentowych alkoholi. Inaczej jest w przypadku piwa czy wina - ich sprzedaż nieco wzrosła. O czym to świadczy?
Jak czytamy na stronie Urzędu Miasta, w 2012 roku sprzedaż alkoholu wysokoprocentowego spadła w Siedlcach o 5,4% w stosunku do roku poprzedniego. Inaczej jest w przypadku alkoholi niskoprocentowych. Sprzedaż piwa w Siedlcach wzrosła o ponad 1,4 mln zł, a wina sprzedano za prawie 500 tys. zł więcej.
Jak mówi Krystyna Pawlicka, Kierownik Referatu Ewidencji Gospodarczej UM Siedlce, taką tendencję obserwujemy w całej Polsce. W przypadku piwa zdecydowany wpływ na wzrost sprzedaży miał finał Euro 2012, natomiast w przypadku wina, może to świadczyć o wzroście kultury picia alkoholu.
Z informacji przedstawionych przez Referat Ewidencji Gospodarczej wynika również, że spada ilość punktów sprzedaży alkoholu. Pod koniec ubiegłego roku w Siedlcach funkcjonowało 149 punktów sprzedaży detalicznej i 58 lokali gastronomicznych. W porównaniu z rokiem 2011 w mieście jest o 4 sklepy z alkoholem mniej i o 16 lokali. Nadal pozostają niewykorzystane limity zezwoleń na sprzedaż alkoholu. (opr. ed za UM Siedlce)
najstarsze
najnowsze
popularne