W czerwcu zainaugurowano kampanii "Pozory mylą, dowód nie" prowadzonąj przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Hasło kampanii brzmi: "Odpowiedzialny sprzedawca".
W czerwcu zainaugurowano kampanii "Pozory mylą, dowód nie" prowadzonąj przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. Hasło kampanii brzmi: "Odpowiedzialny sprzedawca".
Celem kampanii jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Dla sprzedawców utworzono bezpłatną internetową platformę szkoleniową. Korzystający z niej podnoszą swoje kwalifikacje, uczą się asertywnych zachowań dotyczących odmowy sprzedaży.
Szkolenie dostępne jest online na platformie www.odpowiedzialnysprzedawca.pl. Składa się ono z dwóch części: testowej, poświęconej zagadnieniom prawnym dotyczącym sprzedaży i udostępniania napojów alkoholowych osobom niepełnoletnim. W cześci interaktywnej są gry uczące asertywnej obsługi młodych klientów podejmujących próby zakupu alkoholu.
Głównym celem prowadzonej kampanii jest informowanie, jak też zachęcanie sprzedawców do uczestniczenia w szkoleniach i przede wszystkim odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.(za KPP Węgrów)