Nie jestem kapralem w urzędzie

Łuków

Piotr Giczela 2011-05-22 23:32:23 liczba odsłon: 10973
Krzysztof Kazana ma 32 lata. W wyborach wystartowali bardziej doświadczeni, ale to właśnie jemu mieszkańcy postanowili powierzyć funkcję wójta gminy. Fot. PGL

Krzysztof Kazana ma 32 lata. W wyborach wystartowali bardziej doświadczeni, ale to właśnie jemu mieszkańcy postanowili powierzyć funkcję wójta gminy. Fot. PGL

Krzysztof Kazana, nowy wójt gminy Stanin, twierdzi, że wciąż jest dla niego wyzwaniem bezbolesne przedzierzgnięcie się z kolegi z pracy w najwyższego przełożonego. Chodzi o to, że kandydując w wyborach samorządowych z pozycji szeregowego urzędnika, pokonał innych, piastujących wyższe funkcje i też zamierzających zasiąść w fotelu wójta.

– W Urzędzie Gminy w Staninie pracuję od 2003 roku. Zajmowałem się inwestycjami drogowymi, byłem urzędnikiem Wydziału Inwestycji – zaczyna swą charakterystykę K. Kazana. – Podjąłem tu pracę na ostatnim roku studiów. A studiowałem politologię na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. W wyborach zdecydowałem się wystartować, bo chciałem zostać wójtem. W naszej gminie potworzyły się polityczne obozy, których przedstawiciele ze sobą walczyli. Przed wyborami zaczęli zwalczać się również kandydaci pretendujący do fotela wójta. Obserwowałem ich i uznałem, że w niczym nie jestem od nich gorszy, a nawet lepszy, bo niezaangażowany politycznie po żadnej ze stron konfliktu.

W wyborach K. Kazana miał jeszcze kilka atutów. Znał urząd od podszewki i miał poparcie ludności. Za „swego” uważali go mieszkańcy Kosut, skąd pochodzi, i Stanina, gdzie mieszkał od VII kl. podstawówki, a także Józefowa, gdzie mieszka od chwili zawarcia związku małżeńskiego.

Nowy wójt gminy Stanin twierdzi, że do rozmów może siadać z każdym. Do żadnej opcji politycznej w gminie nie jest uprzedzony. Twierdzi, że będzie zachowywał obiektywizm i zdrowy rozsądek wobec każdego, kto chce działać dla dobra gminy i jej mieszkańców.