Szkolenia na Torze Modlin

Mazowsze

Aga Król 2021-11-09 13:56:18 liczba odsłon: 8064

fot. Aga Król

Ruszyła kolejna edycja szkoleń dla kierowców w wieku 18-24 lata i powyżej 55 roku życia prowadzonych na Torze Modlin. Do tej pory w programie samorządu województwa mazowieckiego wzięło udział 900 kierowców.

W najbliższych trzech latach szansę na takie szkolenie ma 2.400 osób. Zarząd Mazowsza na ten cel przeznaczył 1,8 mln. zł, 1,2 mln. zł to środki przekazane przez Mazowieckie Centrum Polityki społecznej pochodzące z wydawanych zezwoleń na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 18 proc. Tzw. środki korkowe.

- Wrażenia z jazdy niesamowite, wydawało mi się, że nie jestem złym kierowcą, ale okazuje się, że czas reakcji jest dużo gorszy niż się spodziewałam – mówi uczestniczka szkolenia.

- Dla mnie to już nie jest zaskoczenie, bo kilkakrotnie uczestniczyłem w takich szkoleniach, ale uważam, że jest to potrzebne wszystkim, by potrafić reagować w bardzo ekstremalnych sytuacjach – wspomniał kierowca.

Takie szkolenia pokazują co może stać się z samochodem i jak możemy zareagować.

Co chwilę docierają do nas informacje, że osoba – mówiąc kolokwialnie – pijana, wsiada za kółko i dochodzi do jakiejś wielkiej tragedii dla rodziny, społeczności lokalnej i dla nas wszystkich. Te statystyki sugerują, że my jako społeczeństwo musimy z tym walczyć. I ten projekt pokazuje, że ta profilaktyka uzależnień, która mówi i uczy, że nie można siadać za kółko pod wpływem używek, nowych środków psychoaktywnych czy alkoholu, bo dojdzie do tragedii, jest potrzebna w naszym społeczeństwie mówi Mariusz Budziszewski, zastępca dyrektora Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej.

W tym roku zainteresowanie kursami w Siedlcach było bardzo duże, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Niektórzy chętni mogli się zapisać już tylko na listę rezerwową.