Żabka nieustannie idzie do przodu. Warto rozwijać z nią biznes

Mazowsze

. 2023-04-24 08:31:56 liczba odsłon: 1124
Artykuł
sponsorowany
Maciej Nowak, franczyzobiorca Żabki

Maciej Nowak, franczyzobiorca Żabki

Wiele osób poszukuje obecnie sprawdzonego i możliwie jak najbezpieczniejszego biznesu, w którym może się rozwijać. Sieć Żabka oferuje ambitnym i zmotywowanym osobom możliwość poprowadzenia sklepu pod znanym szyldem, przy jej know-how i wsparciu. Potrzebna jest przedsiębiorcza postawa, ok. 5 tys. zł wkładu własnego oraz przejście procesu rekrutacji i szkoleń. Nowy franczyzobiorca otrzymuje wyposażoną placówkę i asortyment produktowy, szkolenia i szeroką pomoc, w tym serwisową, logistyczną i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Sklepy pod szyldem Żabka prowadzi w całej Polsce ponad 8000 lokalnych przedsiębiorców. Jednym z franczyzobiorców w naszym regionie jest Maciej Nowak, działający w sieci od blisko 2,5 roku.

Dlaczego zdecydował się Pan na biznes z Żabką?

Przez 24 lata związany byłem z sektorem budownictwa, przez większość czasu pracowałem w różnych korporacjach. Piastowałem takie stanowiska jak przedstawiciel handlowy, doradca techniczny czy wreszcie - szef sprzedaży. Pandemia COVID-19 obnażyła jednak słabe strony rynku, także tego sektora, a jednocześnie utwierdziła mnie w przekonaniu, że branża spożywcza jest czymś, co przetrwa każde, nawet najtrudniejsze czasy. Postanowiłem pójść w tym kierunku i otworzyć sklep pod szyldem Żabki - jej oferta współpracy jest naprawdę atrakcyjna. Na początku placówkę prowadziłem w Sokołowie Podlaskim, a od około roku zarządzam sklepem zlokalizowanym w Siedlcach.

Jak wyglądały początki w tym biznesie?

Po wielu latach pracy w korporacji, nie było mi łatwo się przebranżowić. Wzrósł zakres obowiązków i tematów, którymi musiałem się zająć w ramach prowadzenia własnej działalności gospodarczej – doszły takie zagadnienia jak księgowość czy działania HR. Potrzebowałem również nauczyć się bardziej skutecznie delegować zadania, a także wdrożyć pracowników w ich obowiązki. Oczywiście nie zawsze i nie wszystko mogę zlecić zespołowi. Sam również chętnie staję za kasą czy wykładam towar. Bezpośredni kontakt z klientem jest dla mnie niezwykle ważny.

Jak ocenia Pan współpracę z siecią?

Żabka to bardzo przyjazna organizacja dla wszystkich tych, którzy chcą rozpocząć swój biznes. Oferuje nie tylko wszechstronne wsparcie, ale również dostęp do bieżących informacji i szerokiej bazy wiedzy. Zarówno franczyzobiorcy, jak i nasi pracownicy mogą stale podnosić swoje kwalifikacje i wiedzę. Mamy zapewnione zaplecze logistyczne czy serwisowe, a także unikatowe narzędzia jak aplikacja Cyberstore - która stanowi moje centrum dowodzenia sklepem z poziomu telefonu. Niezwykle cenne są dla mnie również bardzo dobre relacje z przedstawicielami sieci z regionu, ale też z centrali oraz z innymi lokalnymi franczyzobiorcami. Mam poczucie, że wszyscy jesteśmy wielką “Żabkową” rodziną.

Czy wszystko to przekłada się na wzrost liczby klientów? - w końcu oni są tu najważniejsi

Mamy wielu stałych klientów, przychodzą do nas także nowi. Żabka to ten sklep, w którym mogą niemal wszystko znaleźć na wyciągnięcie ręki, na niewielkiej przestrzeni. Oferujemy szeroki asortyment spożywczy, chemię gospodarczą, dania gotowe, świeżo mieloną kawę, ale także usługi jak możliwość nadania i odbioru paczki, zagrania w Lotto czy opłacenia rachunków. Klienci mogą szybko i wygodnie zrobić u nas zakupy i skorzystać z usług dodatkowych, mając przy tym dostęp do wielu promocji.

Jak prowadzi się Panu własny sklep pod znanym szyldem?

Nie wróciłbym do korporacji i nie zamieniłbym tego zajęcia na nic innego. Oczywiście do tego biznesu trzeba włożyć trochę swojego serca. Istotny jest również zaufany, uczciwy personel. Mam to szczęście, że mój zespół jest zgrany i odpowiedzialny. Dbam o swoich pracowników, którzy odwdzięczają mi się tym samym, dbając o sklep i klientów. Odpowiednie prowadzenie placówki, oferowana przez nas jakość i uśmiech na twarzy pracowników przekładają się na zadowolenie klientów - a kolejne rekomendacje, jakie otrzymujemy, są potwierdzeniem, że to, co robimy ma sens.

Sieć franczyzowa Żabka oferuje wszystkim działającym pod jej szyldem przedsiębiorcom wszechstronne wsparcie. Na początek otrzymują placówkę wyposażoną w niezbędny sprzęt, np. lodówkę czy kawomat oraz meble i monitoring. Franczyzobiorcy mogą liczyć na dostęp do know-how, pakietu szkoleń, pełnego zaplecza logistycznego, w tym dostaw do sklepów czy pomocy serwisowej w przypadku usterek i awarii sprzętu. Sieć franczyzowa udostępnia im również szereg nowoczesnych narzędzi, w tym m.in. aplikację Cyberstore.

Franczyzobiorcy Żabki, jak wszyscy przedsiębiorcy w Polsce muszą spełniać wszelkie wymogi prawne związane z założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Do ich obowiązków należy m.in. uiszczanie zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego, kontrola kosztów, a także wszelkie kwestie pracownicze.

Więcej na www.zabka.pl/franczyza

Czytaj także

Klauzula informacyjna
Szanowny Użytkowniku

Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” zaktualizowała swoją Politykę Prywatności. Portal tygodniksiedlecki.com używa cookies (ciasteczek), aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Wydawnicza Spółdzielnia Pracy „Stopka” i jej Zaufani Partnerzy używają plików cookies, aby wyświetlać swoim użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy. Korzystanie z naszego serwisu oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Można zmienić ustawienia w przeglądarce tak, aby nie pobierała ona ciasteczek.